א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
משפחה מפורקת

לאחר 11 שנות מחלה קשה: רבי מרדכי נאטאן זצ"ל

רבי מרדכי נאטאן זצ"ל, נפטר לבית עולמו  אחרי 11 שנים של סבל וייסורים קשים ומרים • אלמנה ותשעה יתומים צעדו אחר מיטתו כשהם ממררים בבכי של אבל כבד ותחושת חוסר אונים • מסע של 11 שנות מחלה, הותיר אחריו משפחה מפורקת ומדממת

לאחר 11 שנות מחלה קשה: רבי מרדכי נאטאן זצ"ל
הרב נאטאן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

כששמע מרן שר התורה, רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, שהאיש העומד לפניו הוא הרב מרדכי נאטאן, יצא מגדרו והביע התפעלות לא מוסתרת: "אתה הרב נאטאן ששולח לי את המכתבים הנפלאים הללו?", שאל וכיבד אותו בכבוד גדול.

לתרומה ליתומי הרב מרדכי נאטאן זצ"ל הקליקו כאן>>>

ואכן, במשך שנים הריץ רבי מרדכי מכתבים ואיגרות לרבינו הגר"ח קנייבסקי והתכתב אתו בכל חלקי התורה. כך התכתב גם עם רבים מגדולי הדור האחרים.

את תורתו קנה בנעוריו בישיבה באקס-לה-בן שבצרפת בה נולד וגדל. בהמשך עלה ארצה יחד עם הוריו, ונכנס ללמוד בישיבת סלבודקא, שם הוסיך להתעלות בתורה. עשה 'שימוש' להוראה ודיינות אצל מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל שחיבב אותו והעריך מאוד את גאונותו ושקידתו בתורה, וזכה להיות מקורב לרבים מגדולי ישראל האחרים.

ביום שני האחרון, י' באייר, נפטר הרב נאטאן לבית עולמו, והותיר אחריו אלמנה שבורה ורצוצה, ומשפחה מדממת ומפורקת. תשעה ילדים זכה להביא לעולם, אבל רק ארבעה מהם התחתנו בחייו. חמישה ילדים עדיין לא נשואים, והצעירה מביניהם כבר בת 17.

עד לפני 11 שנה, היתה זו משפחה מיוחדת במינה, כל הרואה אותם התברך בלבו, ורצה להידמות אליהם. האב תלמיד חכם מובהק, יגיע בתורה יומם ולילה. האם, הרבנית רבקה נאטאן תחי', יועצת חינוכית מצליחה ומבוקשת, ילדים זרע ברך ה', מוכשרין, מוצלחים ונעימים.

אבל אז פגעה בהם מידת הדין, הרב נאטאן חלה והחל לעבור תהליך נורא ואיום של ייסורים קשים ומרים לו ולכל המשפחה.

11 שנים הוא התמודד עם המחלה. 11 שנים של תקוות ואכזבות, כאבי תופת בלילות, ושקידה עיקשת על התורה הקדושה בימים. מכל הכאבים והקשיים שחווה, החלק הכי קשה היה עבורו, כשנמנע ממנו לפתוח את הספרים שכה אהב, ולשקוע בהם תוך שהוא שוכח עולם ומלואו.

המצב הרפואי השליך על המצב הנפשי של כל בני המשפחה. האם נאלצה לעזוב את עבודתה כדי לסעוד את בעלה החולה, וגם המצב הכלכלי הורע מאוד. הילדים התמודדו עם מעמסה פסיכולוגית כבדה מאוד שנפלה עליהם, כשהם רואים את אביהם האהוב הולך ודועך לנגד עיניהם.

היו גם זמנים של שמחה גדולה, ארבעה מילדי המשפחה התחתנו בשעה טובה, באותה תקופה קשה ומרה, והשמחה הרקיעה שחקים, אבל היא גם העמיקה מאוד את בור החובות שהלך והעמיק ככל שעברו השנים והמחלה המשיכה לגבות מהם מחיר כלכלי כבד.

לתרומה ליתומי הרב מרדכי נאטאן זצ"ל הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד