י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל עליית מחירי החלב

ח"כ דוד ביטן מאיים על הממשלה: "נעשה פעולות אחרות חריגות"

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן קרא היום לממשלה לתת פיצוי למחלבות ולהחזיר את מחירי החלב כפי שהיו לפני ההתייקרות שחלה בתחילת החודש. חבר הכנסת ביטן שיגר איום לעבר הממשלה: "אם עד יום שני לא יחזירו תשובה לקבל את זה אז אנחנו נעשה פעולות אחרות חריגות"

ח"כ דוד ביטן מאיים על הממשלה: "נעשה פעולות אחרות חריגות"
ועדת הכלכלה, דוד ביטן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן קיים היום (חמישי) דיון בוועדה בנושא עליית מחירי החלב ואמר: "אני יודע שראש הממשלה תומך בסיוע ביניים עד לפתרון. אנחנו מודים לממשלה שהפחיתה מ-17% ל-9%. זאת פעולה חשובה, מה גם שחלב זה מוצר בסיסי".

ביטן הוסיף: "אנחנו מחליטים כרגע שהממשלה תיתן פיצוי של 100 מיליון שקל ותעשה צעד שמחירי החלב יחזרו למה שהיו ב-30 באפריל כדי שב-4 חודשים שנותנו נעבוד על פתרון ארוך טווח בעניין הזה. היה וזה לא יקרה עד יום שני נאלץ הח"כים להיכנס לפעולה שונה בצורה אחרת, כמו שעשינו את זה בקצבאות הנכים".

ביטן הבהיר: "זאת הבקשה שלנו ואנחנו מבקשים לקבל אותה כפי שהיא. אם עד יום שני לא יחזירו תשובה לקבל את זה אז אנחנו נעשה פעולות אחרות חריגות. הפעולה הראשונה זה הגשת הצעת חוק להפחתת המע"מ על כל מוצרי המזון כמו ב-OECD".

הצעת ההחלטה אושרה בקולותיהם של היו"ר ביטן וחברי הכנסת רם בן ברק, אלון שוסטר ואליהו ברוכי. ח"כ דן אילוז נמנע.

אחרי תנובה, שוק החלב הישראלי הלא מפוקח כולו מתייקר. גם טרה ושטראוס הודיעו על העלאת מחירים וזאת כחודש לפני חג השבועות - חג מאכלי החלב.

שעות אחרי ש'תנובה' הודיעה על ייקור מוצריה, גם מחלבת 'טרה' שלחה מכתב לקמעונאים ובו הודיעה על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים. במחלבה הודיעו שבעקבות החלטת הממשלה על התייקרות המוצרים המפוקחים, יעודכן גם מחירון המוצרים הלא מפוקחים בכ-8%. השינוי יחל ב-8 במאי.

גם חברת 'שטראוס' הודיעה השבוע על עדכון מחירים של מוצרי המחלבה לקמעונאים בשיעור ממוצע של 2.33%. בין המוצרים שמחירם יתעדכן נכללים המוצרים המפוקחים ומוצרים נוספים כמו חלב יטבתה לסוגיו, גבינות הסקי, יוגורטים, קוטג', שמנת חמוצה, שמנת להקצפה ומשקאות פרו.

ב'שטראוס' אומרים שהמוצרים שמחירם יתעדכן מהווים כ-30% מסך מוצרי המחלבות, והחלב הגולמי בהם מהווה חומר גלם מרכזי. "עליית המחיר מכסה רק חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת, לרבות בגין עליית מחיר החלב הגולמי", מסרו בשטראוס. עדכון המחירים ייכנס לתוקף החל מ-10 במאי.

ולא רק 'טרה' ו'שטראוס', גם 'מחלבות גד' מצטרפת להעלאת המחירים, והודיעה הערב על עדכון מחירון מוצריה בשיעור ממוצע של 5%. המחירון החדש צפוי להיכנס לתוקף במהלך הימים הקרובים.

מוקדם יותר 'תנובה' הודיעה על התייקרות של כ-5% בממוצע על מוצרי החברה הלא מפוקחים. מבין המוצרים שיתייקרו - יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג', גבינה צהובה ארוזה, גבינות מלוחות ועוד. מתנובה נמסר כי ההעלאה היא "בשל הגידול המשמעותי בתשומות, ובראשן מחיר החלב הגולמי". עדכון המחירים ייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, 7 במאי.

לצד תנובה, שטראוס וטרה, משווקת המזון הענקית 'דיפלומט' הודיעה גם היא לקמעונאים על העלאת מחירי מוצריה החל מחודש יוני. מדיפלומט נמסר: "עליות המחירים של חלק ממוצרי ספקנו נקבעו כבר במהלך 2022, ואנו ספגנו אותם ונמשיך לספוג אותם עד תחילת יוני. כמו כן, הצלחנו להשאיר חלק מהמוצרים ללא שינוי מחיר, וכך נשתדל גם בעתיד".

 

דוד ביטן מחירי החלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד