ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
שר החוץ נגד משרדו

דו"ח משרד החוץ הזהיר מהרפורמה המשפטית, השר דחה המסקנות

דו"ח פנימי של משרד החוץ הזהיר מהשלכות הרפורמה המשפטית על מעמדה הבינלאומי של ישראל. הדוח הועבר למנכ"ל המשרד ולשר כהן לפני כמה שבועות, אך טרם התקיים עליו דיון מסודר. אחרי הפרסום שר החוץ כהן הגיב: "לא מקבל את המסקנות"

דו"ח משרד החוץ הזהיר מהרפורמה המשפטית, השר דחה המסקנות
מחאת ימין בעד הרפורמה צילום: גילי יערי, פלאש 90

הדרג המקצועי במשרד החוץ העביר לפני כמה שבועות למנכ"ל רונן לוי ולשר החוץ אלי כהן דו"ח שמתריע מפני ההשלכות של הרפורמה המשפטית על מעמדה הבינלאומי של ישראל, כך נודע לוואלה.

הדו"ח אושר ע"י הגורמים הבכירים ביותר במשרד החוץ ומייצג את העמדה המקצועית של שירות החוץ הישראלי. הוא מהווה את המקבילה המדינית לדו"ח דומה שחיברה הכלכלית הראשית במשרד האוצר על ההשלכות הכלכליות של ההפיכה המשפטית ולדו"ח הסודי שחובר בנושא במערכת הביטחון.

מקור במשרד החוץ ציין כי העבודה על המסמך החלה בחודש מרץ, אחרי שבועות ארוכים שבהם ניסו במשרד החוץ לא לעסוק בצורה ישירה בהשלכות הבינלאומיות של הרפורמה המשפטית.

המסר המרכזי של הדו"ח היה כי ערכים דמוקרטיים משותפים עם המערב, היותה של ישראל מדינה יציבה באזור בלתי יציב ומדיניות של מחויבות למו"מ עם הפלסטינים והתנגדות לסיפוח חד-צדדי של השטחים אפשרו לישראל במשך כמה עשורים לנהל מדיניות חוץ יעילה ולזכות ללגיטימציה בינלאומית.

הדו"ח הצביע על כך שעקרונות אלה שסייעו למעמדה הבינלאומי של ישראל מאותגרים ע"י מדיניות הממשלה - במיוחד בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, אבל גם כאשר מדובר על התבטאויות של שרים בכירים שמהם עולה כי ישראל אינה מעוניינת במו"מ עם הפלסטינים.

הדו"ח הצביע על כך שהמתיחות הפנימית בישראל בחודשים האחרונים מעוררת ספקות בקרב מדינות המפרץ לגבי יציבותה של ישראל ולגבי היכולת להמשיך בתהליך הנורמליזציה איתה.

דובר משרד החוץ מסר: "שר החוץ אינו מקבל את ההערכה המוצגת בדו"ח. הערכה זו אינה מבטאת את העמדה המוסכמת על כלל גורמי המשרד ולא משקפת תמונת מצב אמיתית. הדו"ח משקף דעת כותבו בלבד. מהמגעים הבינ"ל הרבים שמקיימים השר וצמרת משרד החוץ עולה תמונת מצב שונה לחלוטין מהמוצג בדו"ח".

אלי כהן משרד החוץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד