כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"האשמה מגוכחת"

ארה"ב מכחישה בתוקף שהיא עומדת מאחורי 'ניסיון התנקשות' בפוטין

הקרמלין האשים את ארה"ב בכך שהיא עומדת מאחורי "ניסיון התנקשות" בוולדימיר פוטין. האמריקאים מכחישים בתוקף וטוענים כי זאת "האשמה מגוכחת"

 ארה"ב מכחישה בתוקף שהיא עומדת מאחורי 'ניסיון התנקשות' בפוטין
רגע היירוט מעל הקרמלין צילום: צילום מסך

ארה"ב דוחה את טענת הקרמלין כי היא עומדת מאחורי נסיון ההתנקשות בוטין, וציינה כי הטענה "מגוחכת". האמריקאים הבהירו "ארה"ב אינה עומדת מאחורי מתקפת מל"ט במוסקבה".

"ברור שזו טענה מגוחכת", אמר דובר המועצה הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי. מוסקבה טענה כי שני מל"טים ניסו אתמול לתקוף את הקרמלין כחלק מניסיון התנקשות נגד ולדימיר פוטין.

הקרמלין הגיב על כך היום וטען כי "וושינגטון עומדת בהחלט מאחורי המתקפה ומשתמשת באוקראינה כבובה".

"לארצות הברית אין שום קשר לזה. אנחנו אפילו לא יודעים בדיוק מה קרה כאן, אבל אני יכול להבטיח לכם שלארצות הברית לא היה שום תפקיד בזה", אמר מקירבי ב-CNN. הוא גם עמד על כך שארה"ב לא מעודדת או מאפשרת לאוקראינה לפגוע מחוץ לגבולותיה, ואינה תומכת בהתקפות על מנהיגים. אוקראינה הכחישה כי היא הייתה מעורבת בתקרית.  קירבי המשיך כי דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב "שיקר בשקר פשוט וטהור".

לאחר שהרוסים איימו לחסל את זלנסקי אמר נשיא אוקראינה אמר שהוא "לא מתעניין באיומים של רוסיה על חיי".

לשאלת עיתונאי על קריאותיו של מנהיג רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב "לחסל אותו פיזית", אומר זלנסקי כי "כל ההחלטות של רוסיה אינן מעניינות עבורנו היום".

הוא אמר שזה לא משנה מה רוסיה חושבת, אבל זה משנה מה הם עושים. "אנחנו לא רואים את הצבא החזק [הרוסי] בשדה הקרב", הוא אמר. נלגבי איומי המוות שקיבל: "זה לא נושא מעניין".

אתמול הפגיזו הרוסים את העיר חרסון וסביבתה, 23 בני אדם BVRDU ופצעו 46 נוספים, FL אמר המושל האזורי. ההרוגים כללו שלושה מהנדסים שניסו לתקן רשתות חשמל אוקראיניות שניזוקו בהפצצות קודמות. חרסון שוחררה מהשליטה הרוסית בנובמבר האחרון לאחר חודשים של כיבוש, אך מאז סובלת מהפצצות כמעט יומיומיות מצד רוסיה.

 

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הקרמלין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד