כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נחשף נתיב הברחה חדש

טירוף ה'רול אפס': כך נתפסו 157 ק"ג של הממתק הפופולרי

נחשף נתיב נוסף להברחת רול-אפס: בודקי המכס תפסו 157 ק"ג ב-10 משלוחי דואר שונים; יבוא של כמויות כאלה של מוצר מזון חורג מההגדרה החוקית של יבוא אישי ונחשב ליבוא מסחרי, המחויב בתשלום מסים, בקבלת אישור ממשרד הבריאות ואישורים נוספים

טירוף ה'רול אפס': כך נתפסו 157 ק"ג של הממתק הפופולרי
הברחת הרול אפס צילום: רשות המסים

נמשכים הניסיונות לגרוף רווחים דרך יבוא לא חוקי של הממתק הפופולרי Roll-Ups (רול אפס). בודקי יחידת מכס מרכז במרכז למיון דואר חבילות במודיעין חשפו היום עשרה משלוחים שהגיעו מארה"ב ויועדו לכתובות שונות בארץ והכילו כמויות מסחריות של הממתק. המשלוח הגדול ביותר הכיל 17 ק"ג (כ-1,200 פריטים) ובסך הכול נתפסה כמות של כ-157 ק"ג בכל המשלוחים.

לאחרונה בודקי המכס מבחינים בטרנד חדש של הברחות ממתקי רול-אפס, בעיקר מארה"ב. הממתק הינו הלהיט החדש (מהטיקטוק) בעיקר בקרב ילדים.

שיגע את הנוער: משרד הבריאות מזהיר מפני הממתק ששבר את הרשת

לפני כשבוע, בפעילות מיוחדת של בודקי אולם הנוסעים ויחידת הסמויים של מכס נתב"ג, נתפסו מספר נוסעים שבכבודתם ממתקי רול-אפס. ביום שישי האחרון נתפסו זוג נוסעים, אזרחי ארה"ב, כשברשות כל אחד מהם 2 מזוודות שבהן 85 ק"ג של רול-אפס – בסך הכל 170 ק"ג אצל שני הנוסעים.

זוג נוסף, בעל ואישה, נתפסו עם ממתקי רול-אפס בכבודתם. הבעל עם מזוודה שהכילה 20 ק"ג והאישה עם מזוודה שהכילה 12 ק"ג. נוסע נוסף מארה"ב נתפס עם 2 מזוודות שהכילו ביחד 33 ק"ג. נוסע נוסף, ששב בטיסה מארה"ב, נתפס ביום שני כשב-2 מזוודותיו היו 65 ק"ג רול-אפס.

יבוא של כמויות כאלה של מוצר מזון חורג מההגדרה החוקית של יבוא אישי ונחשב ליבוא מסחרי, המחויב בתשלום מסים, בקבלת אישור ממשרד הבריאות ואישורים נוספים.

רול אפס בדיקת מכס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד