כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החילונים הגדישו את הסאה

החרם על מאפיית אנג’ל: לחרדים פשוט נמאס // יחיאל גלאי

אחרי מספר הפגנות מתריסות של מתנגדי הרפורמה בבני ברק ובירושלים, במסגרתן ניסו המארגנים להעתיק את הזעם הציבורי לעבר החרדים בתקווה לצבור אמפתיה למאבקם, לחרדים פשוט נמאס

החרם על מאפיית אנג’ל: לחרדים פשוט נמאס // יחיאל גלאי
הפגנת מתנגדי הרפורמה בבני ברק צילום: Flash90

מפיצי מחלות, משתמטים, הורסי הכלכלה ומחריבי המדינה; אלה רק מעט מן האשמות שהוטחו בחרדים במהלך השנים. כל פוליטיקאי שרצה להגדיל את מניותיו בקרב הציבור החילוני, זה שחש עצמו מנותק לחלוטין מן היהדות, קפץ על ההזדמנות והכה בציבור הזה בלשונו.

בראשונה היה זה לפיד האב, יוסף (טומי) שבקמפיין הבחירות של מפלגתו שינוי הלין על כך שהוא נאלץ להשתמש בנייר טואלט שיוצר במפעל שומר שבת; זה המשיך בבנו יאיר שנכנס לפוליטיקה והתנפל על נושא גיוס בחורי הישיבה; וכשיאיר חשב שיזדקק לשת"פ עם החרדים כדי להגיע אל כיסא ראש הממשלה, חבש לרגע כיפה ולקח צעד אחורה מהשנאה - היה זה ליברמן שהניף תת-מקלע עמו ירה ללא הבחנה לעבר הציבור החרדי: גיוס, כשרות, גיור - קרב מאסף נגד כל מה שמריח מיהדות.

החרדים ספגו. לעיתים בדממה, לעיתים בתגובה. אך נדמה שלאחרונה, יחד עם שינוי השיח הכללי בציבור הישראלי שהפך בשנים האחרונות מתוח יותר ומכיל פחות, גם סבלנותו של הציבור החרדי פקעה. אחרי מספר הפגנות מתריסות של מתנגדי הרפורמה בבני ברק ובירושלים, בהן ניסו המארגנים להעתיק את הזעם הציבורי לעבר החרדים בתקווה לצבור אמפתיה למאבקם, לחרדים פשוט נמאס. 

בהפגנה שנערכה בבני ברק לפני מספר שבועות התקבלו המוחים בסבלנות ובאורך רוח: החרדים קיבלו את פניהם עם אוכל ושתייה וניסו לנהל שיח מכיל. אך אלה לא הרפו והמשיכו בהפגנות מתריסות, כל פעם נכנסים עוד יותר לתוך מרכז העיר החרדית. אתמול הגדישו המפגינים נגד חוק הגיוס את הסאה כשארגנו מחאה מתריסה מול הישיבה הגדולה בעולם, פוניבז' וממילא סמוך לביתו של ראש השיבה הישיש, הגרי"ג אדלשטיין.

עוד בנושא:

לחרדים זה היה ק"ג אחד יותר ממה שהם מסוגלים לשאת - ובשעות הצהריים הכול התפרץ. מי שספג את האש היה זה שהתנדב להיות הפנים של אותה הפגנה, השר לביטחון פנים לשעבר עמר בר-לב שהתגאה ברשת בכך שהוא צועד בראש המוחים מול ביתו של ראש הישיבה. החרדים זעמו וברשת החלה צוברת תאוצה קריאה לחרם נגד מאפיית אנג'ל אליה מונה בר לב ליו"ר דירקטוריון רק לאחרונה.

בהתחלה היה נראה שהחרם יישאר מקומי, מצומצם למשתמשי הטוויטר ומעט נוספים, אך בהמשך הסתבר כי החרדים הזועמים עטו בשקיקה על האפשרות להשיב לתוקפיהם ומשמיציהם ולהראות שגם להם יש כוח ויכולת להגיב - ובאופן כואב. ואכן, בתיעודים שהופצו כבר בבוקרו של יום שישי נראים מוצרי המאפייה עומדים מיותמים במרכולים ואין להם דורש. 

התמיהה שנותרה היא כלפי המאפייה הוותיקה, שהחרדים הם לקוח חשוב שלה, אך למרות זאת היא עד עתה לא טרחה להתנצל או להבהיר את הדברים, וככל שתתמהמה יותר, כך התנצלותה תהיה שווה פחות. למה? כי לציבור החרדי נמאס להיות שק החבטות של החברה הישראלית והוא יודע להשיב מלחמה. 

מאפיית אנג'ל חרם עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 88 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד