כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חוזרת למשפחת האומות

לראשונה מאז פרוץ מלמת האזרחים: נשיא איראן בביקור בסוריה

נשיא איראן, אברהים ראיסי, ביקר בסוריה בשבוע שעבר לראשונה משנת 2011 | הביקור נועד להדק את שיתוף הפעולה בין שתי בעלות הברית |בנוסף נפגש עם מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה

לראשונה מאז פרוץ מלמת האזרחים: נשיא איראן בביקור בסוריה
שני הקצבים אסד וראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

נשיא איראן, אברהים ראיסי, ביקר בסוריה בשבוע שעבר. היה זה הביקור הראשון של נשיא איראני במדינה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בשנת 2011. התקשורת הממלכתית במדינה הדגישה כי הביקור נועד להדק את שיתוף הפעולה בין שתי בעלות הברית. שיתוף פעולה שמדאיג את שלל מדינות האזור, ובתוכן ישראל, ולפי דיווחים גורר תקיפות של חיל האויר כנגד מטרות בסוריה.

במהלך הפגישה עם אסד אמר ראיסי שכיום, המטרה החשובה ביותר של העולם המוסלמי היא שחרור ירושלים, וכל משוואות העולם המוסלמי מכוונות למטרה זו. ראיסי הוסיף כי האויבים מנהלים מלחמה משולבת בכדי לרמוז שחייהם של פלסטינים רבים תלויים בקיומו של המשטר הציוני.

במסגרת הצהרה משותפת של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ונשיא איראן, איברהים ראיסי, בתום ביקורו של ראיסי בסוריה, שני הנשיאים "גינו בחריפות את התקיפות שמבצעת הישות הציונית בסוריה, אשר מהוות גורם המערער את היציבות באזור", והדגישו את "זכותה הלגיטימית של סוריה להגיב לתקיפות אלו באופן הולם".

בנוסף, ראיסי נפגש גם עם משלחת של ההנהגה הפלסטינית בבירה דמשק, בראשות מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה.

נשיא איראן בשאר אסד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד