י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המתיחות בקואליציה

ממשיך להחרים: בן גביר הזועם הקריא לנתניהו קטעים מספרו

הנתק בין בן גביר לנתניהו מאז הפיצוץ בין הליכוד לעוצמה יהודית נמשך. בן גביר מעביר מסרים כי אם המדיניות לא תשתנה, מפלגתו תמשיך להחרים את הצבעות הקואליציה. עם זאת הוא מעביר מסרים כי אין בכוונתו להפיל את הממשלה. ומדוע בן גביר מקריא בישיבות הממשלה קטעים מספרו של נתניהו?

ממשיך להחרים: בן גביר הזועם הקריא לנתניהו קטעים מספרו
בן גביר ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נמשכת המתיחות בין ראש הממשלה נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאחר הפיצוץ בין הליכוד לעוצמה יהודית בעקבות ההודעה של השנייה כי היא מחרימה את הצבעות הקואליציה בגלל חוסר התגובה של הממשלה מול ההסלמה בדרום.

לפי הדיווח ב'חדשות 12' מאז ההודעה של עוצמה יהודית ותגובת הליכוד קיים נתק בין נתניהו לבן גביר. וזאת למרות ניסיונות מצד בכירים נציגי ליכוד לפשר בין הצדדים.

ביום שישי העימות החריף אחרי שבן גביר תקף את ההחלטה של שר הביטחון יואב גלנט להחזיר גופות שלושה מחבלים. עם זאת צוין כי בן גביר מבהיר באמצעות אנשיו שאין בכוונתו להפיל את הממשלה.

"הממשלה הזאת היא ממשלת ימין והציבור לא נתן לנו מנדט כדי להחזיר גופות מחבלים, או להימנע מלהפציץ בעזה", אמר בן גביר לאחר הדיווחים כי ישראל החזירה את גופות שלושת המחבלים מ"גוב האריות". בן גביר מדגיש כי כל עוד הממשלה לא תראה שינוי במדיניות, מפלגתו תמשיך להחרים את ההצבעות.

הכתב ירון אברהם מסביר כי בן גביר, שהבטיח יד נוקשה מול הטרור, לא מספק את הסחורה ומאשים בכך את נתניהו שלא מאפשר לדבריו את מדיניות החיסולים הממוקדים והקשחת התנאים עם האסירים הביטחוניים.

גורמים בקואליציה סיפרו ל'חדשות 12' שבכל שבוע בן גביר מקריא לנתניהו ציטוט מתוך הספר שכתב ראש הממשלה. השבוע הוא הקריא קטע שכתב בספרו על ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל: "מסיבה לא ברורה שרון בחר תחילה לא להגיב תחילה לגל הטרור. אמר שאיפוק הוא כוח, אבל איפוק הוא לא כוח מול הטרור".

איתמר בן גביר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד