כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הבריטים התרגשו

צפו: רגע הכתרת המלך והשמחה הגדולה

המלך והמלכה הנרגשים נופפו להמונים ממרפסת ארמון בקינגהאם לאחר יום של חגיגות ההכתרה. אליהם הצטרפו בכירי המלוכה, כולל הנסיך וויליאם יורש העצר והנסיכה מוויילס קייט מידלטון וילדיהם - אך הנסיך הארי כצפוי נעדר בשל סכסוך משפחתי מר

צפו: רגע הכתרת המלך והשמחה הגדולה
הכתרת מלך בריטניה צילום: The royal family / British army

כ-2,200 איש, כולל משפחת המלוכה, סלבריטאים, מנהיגי דתות וראשי מדינות, היו בטקס ההכתרה כדי לחזות באירוע הגדול מכולם בבריטניה היום ביום שבת. אלפי אנשים עמדו ברחובות לונדון כדי להציץ במלך והמלכה כשהם חולפים על פניהם. ההכתרה הראשונה מזה 70 שנה התגלתה כטקס מפואר, מרגש שגרם לבריטים רבים לדמוע.

גם נכדיו של המלך צ'ארלס, הנסיך וויליאם ואשתו ושלושת ילדיהם, היו בולטים במהלך ההכתרה. ניתן היה לראות את הנסיך ג'ורג' בן ה-9, הנסיכה שרלוט בת ה-8 והנסיך לואיס בן ה-5 נהנים מההכתרה על ידי נפנוף להמונים וצפייה ממרפסת ארמון בקינגהאם.

לא כולם אהבו את ההכתרה, משטרת המטרופולין של לונדון אישרה כי היא עצרה 52 בני אדם שמתנגדים למלוכה הבריטית, בהצהרה נאמר כי אנשים נעצרו בחשד ל"פגיעה בסדר הציבורי, וקשירת קשר לגרום למטרד ציבורי". מפגינים וארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על המעצרים של המפגינים נגד המלוכה. ארגוני זכויות אדם תיאר את זה כ"משהו שהיינו מצפים לראות במוסקבה, לא בלונדון".

כצפוי הדוכס מסאסקס, הארי, השתתף בהכתרת אביו, וישב שתי שורות מאחורי אחיו במנזר וסטמינסטר. הנסיך הגיע ללא אשתו מייגן מרקל, שנשארה בארה"ב, והוא יצא מיד לאחר מכן לטיסה חזרה מהית'רו לארה"ב. הוא לא הוזמן להופיע על המרפסת בארמון בקינגהאם לאחר הטקס. אשתו של הנסיך הארי, הדוכסית מסאסקס, נשארה בלוס אנג'לס עם ילדיהם, שם חגג בנם הנסיך ארצ'י את יום הולדתו הרביעי.

זו הפעם הראשונה שהוא נראה בפומבי עם משפחתו מאז שיצא ספר הזיכרונות השנוי במחלוקת שגרם לסכסוך מר במשפחתו. הנסיך הארי, שהגיע מארה"ב ביום שישי, נכנס למכונית לבד זמן קצר לאחר סיום הטקס. תשעים דקות לאחר מכן, במרפסת ארמון בקינגהאם, הצטרפו למלך והמלכה חברים עובדים נוספים במשפחת המלוכה, כולל הנסיך והנסיכה מוויילס, וילדיהם.

הכתרת המלך צ'ארלס המלך צ'ארלס וויליאם וקייט הארי ומייגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד