כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החרדים שותקים

חילולי שבת המוניים בפרהסיא: עבודות רכבת בשבת ברחבי הארץ

בממשלת הימין: עבודות רכבת נערכו במהלך השבת כמו לאורך התקופה האחרונה. העבודות נמשכות באין מפריע, בעיצומה של השבת וכבודה נרמס בראש כל חוצות, זאת למרות שהשר גולדקנופף אמר בערב פסח שהוא ממתין לתוצאות של צוות שיבחן האם הן נעשות לצורך פיקוח נפש

חילולי שבת המוניים בפרהסיא: עבודות רכבת בשבת ברחבי הארץ
העבודות ברכבת בתל אביב בשבת האחרונה צילום: צולם ע"י נוכרי

כמו בשבועות האחרונים, גם בשבת הזו התקיימו עבודות ברכבת בציר רכבת ישראל בכמה מקודים ברחבי הארץ. מסדרת תיעודיים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נראים עבודות בתחנת הרכבת 'האוניברסיטה' בעיר תל אביב.

בנוסף התקיימו עבודות בתחנת אשדוד אשר כללו הרבה כלים כבדים. גם בראש העין התקיימו עבודות לאורך הרכבת ולראשונה זה זמן תועדו גם ברכבת קלה ירושלים - שני עובדים פורקים ציוד.

התיעוד הנרחב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

חילולי שבת ברכבת הקלה בירושלים. צולם ע"י נוכריהעבודות ברכבת בתל אביב. צולם ע"י נוכרי.העבודות ברכבת באשדוד. צולם על ידי נוכרי.

עבודות בתחנת הרכבת בראש העין. צולם ע"י נוכרי.

נזכיר כי בערב חג הפסח התחייב יו"ר 'יהדות התורה' שר השיכון יצחק גולדקנופף בראיון ל'ישראל היום' כי בימים הקרובים יובא בפניו תוצאות של צוות שיבחן האם העבודות בשבת נעשו לצורך פיקוח נפש, אחרת הן יופסקו לאלתר ויתבצעו אך ורק בימות החול.

בינתיים נראה כי באין מפריע העבודות נמשכות בעיצומה של השבת ולאור יום וכבודה נרמס בראש כל חוצות. יצוין כי לפני כשבועיים, הקבינט החברתי-כלכלי התכנס ובמהלך הדיון דנו השרים בעבודות חשמול הרכבת בשבת.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציע: "אנחנו רואים שסוגרים את איילון בהפגנות. אז אולי יש הזדמנות לסגור את איילון לטובת כך שלא יצטרכו לעבוד על חישמול הרכבת בשבת". 

דברי השר סמוטריץ' הגיעו לאחר דרישתם של השרים החרדים. השר גולדקנופף מחה: "אנחנו דורשים שלא יחללו שבת ולא יאפשרו עבודות בשבת של חשמול הרכבת. אם יעבדו בשבת כוח עליון יעכב את זה. אין בזה ברכה".

סגן השר מקלב הוסיף: "אסור לעבוד בשבת. זה תקלה. אנחנו צריכים להקל על נתניהו ולא לייצר לו עוד משברים עם עבודות בשבת. אין סיבה שיעבדו בשבת". 

השר סמוטריץ' אמר: "העם היהודי הביא לעולם את השבת. עלינו לשמור על השבת. הטיעון שמחייב עבודה בשבת היא שאסור לסגור את איילון, אבל סוגרים אותו להפגנות". 

השר אופיר אקוניס טען בדיון: "הסטטוס קוו מאפשר כבר שנים לקיים עבודות בשבת ברכבת. אין ברירה. אם רוצים שהרכבת תיסע בראשון חייבים לטפל בה כי זה פיקוח נפש".

השר חיים כץ הוסיף: "זה שטויות. אני בעד השבת. יחד עם זה צריך לאפשר לחשמל בשבת את הרכבת. הרי זה ייקח שנים. אז מה? בוא נכבה גם את ערוץ 12 שמשדר בשבת. אי אפשר לעצור הכול". 

לדברי כץ: "כשהייתי שר עבודה וידאנו שיהיו מינימום עובדים יהודים בשבת. העבודות הן נסתרות מהעין ומדובר בעבודות תחזוקה לפיקוח נפש ושמירה על בטיחות הציבור".

 

חילול שבת רכבת ישראל הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד