ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תושבי ביתר נושמים לרווחה: הסדר ביניים לאמבולנס

סוף לסאגה הממושכת? משרד הבריאות נענה לדרישת עיריית ביתר, והוא יבדוק הפעלת "אמבולנס יישובי" בעיר

צילום אילוסטרציה, פלאש 90
צילום אילוסטרציה, פלאש 90

משרד הבריאות נענה לבקשת עיריית ביתר, והוא יבדוק את דרישת העירייה להפעלת 'אמבולנס יישובי' מטעם העירייה.

בקשת העירייה נעשתה עקב סירוב מד"א לממן נהג בשכר לביתר, למרות גביית אגרות פינוי מלאות על ידו, תקציב משרד הבריאות הניתן לצורך כך, ולמרות סבסוד העירייה החלקי לשכר נהג האמבולנס.

ההחלטה התקבלה בשיחה משותפת שנערכה היום (ג* על ידי מנכ"ל עיריית ביתר יהודה שפיצר, יחד עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר בועז לב, מירי כהן, מנהלת תחום שירותי ההצלה במשרד הבריאות, שלמה פטרובר, מנהל מרחב י-ם במד"א, וגיל מוסקוביץ, מנהל אגף מבצעים במד"א.

לנוכח הודעת משרד הבריאות, הודיעה עיריית ביתר כי תמשיך להעסיק את נהג האמבולנס בשבתות למשך חודש החגים, זאת עד לסיום הבדיקה על ידי משרד הבריאות. מנכ"ל העירייה שפיצר אמר: "לא יעלה על הדעת שמד"א יגבה אגרות פינוי מלאות מתושבי העיר, יקבל תקציב ממשרד הבריאות, אך במקביל - יסרב להעסיק נהגי אמבולנס בביתר. עיריית ביתר מעוניינת להפעיל אמבולנס יישובי, כלומר - לשלם את כל עלויות הפעלת האמבולנס - כולל משכורות, ולממן זאת באמצעות אגרות הפינוי שיעברו לעירייה ולא למד"א".

כזכור, לפני שבעה חודשים, פורסם ב'בחדרי חרדים' כאשר לראשונה קוצץ בביתר עילית תקן של חובש מלווה באמבולנס בביתר עילית, כבר אז האשימה העירייה את מד"א בעניין, והאחרונים אמרו כי הם "פועלים למצוא פתרון בעניין כבר בימים הקרובים".

המתנדבים להצלת חיים הפועלים בעיר אומרים, כי כל סיכום יהיה מקובל עליהם, ובלבד שמלאכת הקודש של הצלת החיים לא תיפסק. הם מברכים על הפיתרון הזמני ומייחלים שתוך חודש יימצא פתרון קבוע.
בריאות אמבולנס מתנדבים ביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד