י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע הסקרים המטלטלים

האם יש סיכוי שגנץ ולפיד ירוצו שוב יחד

ברקע הסקרים המטלטלים והשסע במדינה, התראיין יאיר לפיד ל'ידיעות אחרונות' והתייחס להתרסקות בסקרים, להתחזקות של גנץ על חשבונו וגם נשאל האם יש סיכוי שישובו לרוץ יחד 

האם יש סיכוי שגנץ ולפיד ירוצו שוב יחד
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד העניק ראיון בסוף השבוע ל'ידיעות אחרונות' בו התייחס לשלל נושאים העומדים על הפרק. מדובר באחד הראיונות הבודדים שהעניק לכלי התקשורת מאז הפסיד בבחירות ונשלח לאופוזיציה אחרי חודשים ספורים בשלכת ראש הממשלה.

בראיון לעיתונאי יובל קרני התייחס לפיד לסקרי המנדטים שמעריכים בחודשים האחרונים כי לו הבחירות היום הוא היה נחלש משמעותית ומאבד את ראשות הממשלה ותואר המפלגה הגדולה בגוש השמאל. "מה שמעסיק אותי עכשיו זה להציל את הדמוקרטיה הישראלית. לא סקרים", אומר לפיד שכן לדבריו, "באמת שזה לא רלוונטי כרגע. הדבר החשוב באמת זה שהכוחות הליברליים יתאחדו ויקימו ממשלה, מה שאני מכנה ממשלת הרוב השפוי. זה החלום שלי הרבה שנים, זה גם אפשרי. כמעט הגענו לזה ב־2013".

יאיר לפיד בכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

"זה שהיום בני [גנץ] מביא קולות מהימין זה מצוין למחנה ומצוין למדינה", אמר בהתייחסות להתחזקות של גנץ על חשבונו והוסיף באשר לשאלה למה הוא זה שמשלם את המחיר בסקרים? "כי אנשים לא אוהבים לשמוע דברים רעים. תמיד יש לזה מחיר בפוליטיקה. אל תהרוג את השליח זה משפט שלא נולד במקרה. כולם תמיד הורגים את השליח. אמרתי לצוות שלי, 'אם יהיו בחירות, נטפל בזה אז'".

באשר להבדל בין מפלגתו 'יש עתיד' ל'המחנה הממלכתי של בני גנץ הוא אומר: "אני לא רואה הבדלים גדולים. יש הבדלים סגנוניים. בסך הכל הצוות בבית הנשיא הוא צוות משותף. אם תבדקו את הטקסטים, הם דומים. יש דבר שתמיד משעשע אותי ברמה התקשורתית, וזה שאם אני ובני נגיד בדיוק את אותו משפט בטלוויזיה, יגידו 'לפיד הזה לוחמני ובני הוא איש מתון'. זה תדמיות, אבל זה בסדר".

האם גנץ ולפיד ירוצו שוב יחד? 

כשנשאל האם יש אפשרות שירוץ שוב עם גנץ במסגרת מאוחדת, כמו 'כחול לבן', אמר לפיד ל'ידיעות אחרונות': "אני לא יודע לדבר על תסריטים. רצנו יחד ואני אומר שוב, הוא איש ראוי. אני חושב שאלה מפלגות שונות. אני גם חושב שיש חשיבות עצומה למה שעושה עכשיו המחנה הממלכתי. זה מביא קולות מהימין. חבל שבבחירות הם לא עשו את זה".

לפיד וגנץ מסתודדים במליאה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

באשר לחקיקת הרפורמה המשפטית מזהיר יו"ר האופוזיציה, "אם הרפורמה תעבור, לא יהיו פה בחירות. כי במדינות לא דמוקרטיות יש בחירות פיקטיביות, לא בחירות אמיתיות".

ואם כבר בדיקטטורה עסקין, נשאל לפיד בראיון גם על הבחירות על ראשות מפלגת 'יש עתיד' והשיב: "אני חושב שרם בן ברק ירוץ מולי בפריימריז ביש עתיד וזה בסדר גמור".

בני גנץ יאיר לפיד ידיעות אחרונות סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד