י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"המדיניות חייבת להשתנות"

בן גביר ושרי עוצמה יהודית מחרימים את ישיבת הממשלה

השר איתמר בן גביר ושרי עוצמה יהודית החליטו להחרים את ישיבת הממשלה שמתקיימת בשעה זו. בן גביר: "המדיניות חייבת להשתנות, הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין מלא מלא"

בן גביר ושרי עוצמה יהודית מחרימים את ישיבת הממשלה
בן גביר ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשבר מחריף: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושרי עוצמה יהודית החליטו להחרים את ישיבת הממשלה שמתקיימת בשעה זו.

השר בן גביר מסר: "גם בימים האחרונים ראש הממשלה ושר הביטחון ממשיכים במדיניות שלהם, שחרור המחבל הירדני, שחרור גופות מחבלים ועוד".

בן גביר הבהיר: "זה לא מקובל עלינו ולא יכול להימשך ככה. המדיניות חייבת להשתנות, הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין מלא מלא. קיבלנו מנדט מהציבור לשנות את הכיוון - וזה חייב לקרות".

על פי דיווח בגל"צ, בדיון אצל ראש הממשלה נתניהו על "משבר בן גביר" עלתה אפשרות להעלות מצד הליכוד את רף "ההסלמה" - ולדאוג שכל הקואליציה לא תגיע להצבעות.

היו שטענו בדיונים כי מהלך שכזה עשוי להלחיץ את בן גביר לרמה שהוא יחזור בו. לפי שעה הוחלט שלא להוציא לפועל את המהלך.

כזכור, לאחר ההסלמה בדרום, סיעת עוצמה יהודית החליטה לא להגיע לפי שעה להצבעות בכנסת, זאת "בעקבות התגובה הרפה בעזה", כלשון הודעת המפלגה.

בליכוד הגיבו בחריפות על ההחלטה ונטעמם נמסר: "השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה" דקות לאחר מכן מסר בן גביר בהצהרה כי "אם ראש הממשלה "אם ראש הממשלה לא רוצה ממשלת ימין, הוא מוזמן לפטר אותנו".

בן גביר הבהיר: "לא נגיע להצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפנים ויבין שאנחנו רוצים ממשלת ימין מלא מלא, ושאנחנו חלק בלתי נפרד מהדיונים וחלק ממימוש המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל".

על פי דיווחים, הדרישות של בן גביר על מנת שיחזור להצביע עם הקואליציה הן: הכרזה של נתניהו על סיום מדיניות ההכלה מול עזה וחזרה למדיניות החיסולים של ראשי ארגוני הטרור. או לחילופין, פינוי או הכנה לפינוי של חאן אל-אחמר.

בסביבת השר אמרו כי גם צעד משמעותי אחר של משילות יכול לגרום לשביעות רצון, אבל זה צריך להיות בסדר גודל דומה לשתי החלופות.

איתמר בן גביר ישיבת הממשלה בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד