כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שוב זה קורה

שמונה נהרגו כולל ילדים בירי המוני בטקסס

חמוש פתח באש בקניון אמריקאי הומה אדם מצפון לעיר דאלאס, הרג לפחות שמונה ופצע שבעה אחרים. שלושה מהפצועים במצב אנוש, וארבעה אחרים במצב יציב. הגיל של הקורבנות נע בין 5 ל-51

שמונה נהרגו כולל ילדים בירי המוני בטקסס
משטרת טקסס צילום: צילום מסך

שמונה בני אדם נהרגו ושבעה נוספים נפצעו בקניון הומה אדם צפונית לעיר דאלאס בארצות הברית, כך לפי המשטרה. התוקף, שלדעת הרשויות פעל לבדו, נורה למוות על ידי שוטר אתמול (שבת) לאחר שהחל לירות מחוץ לקניון באלן, פרבר מצפון לדאלאס במדינת טקסס, כך מסרה המשטרה.

"הוא שמע יריות, ניגש לכיוון הירי, וניטרל את החשוד", כך סיפר מפקד המשטרה בעיר בריאן הארווי במסיבת עיתונאים, "הוא גם הזעיק אמבולנסים". מפקד כיבוי האש ג'ון בויד, אמר באותה מסיבת עיתונאים כי המחלקה שלו פינתה לפחות תשעה קורבנות עם פצעי ירי לבתי חולים באזור.

שניים מהאנשים האלה מתו בבית החולים, אמר בויד במסיבת עיתונאים שנייה במוצאי שבת. שלושה מהקורבנות היו במצב אנוש, וארבעה אחרים יציבים, הוא הוסיף.

הגילאים של הקורבנות נעים בין 5 ל-51, כך לפי דובר בית החולים. כמה עדי ראייה תיארו את היורה לבוש כולו בשחור ולובש ציוד קרב. בצילומים שצולמו לאחר מותו של היורה נראה רובה AR-15 שוכב ליד גופתו.

מושל טקסס גרג אבוט, שכינה את הירי "טרגדיה שאין לתאר", אמר בהצהרה כי המדינה מוכנה להציע כל סיוע שהרשויות המקומיות עשויות להזדקק לה. ירי המוני הפך לדבר שבשגרה בארה"ב, עם לפחות 198 מתים עד כה בשנת 2023, המספר הרב ביותר מאז לפחות 2016.

עד ראייה אחד בקניון, פונטיין פייטון, סיפר לסוכנות הידיעות AP שהוא שמע יריות, כשאנשים הורשו לעזוב את הקניון, הוא סיפר שראה גופות בחוץ. "אני מתפלל שאלו לא היו ילדים, אבל זה נראה כמו ילדים", אמר. "זה שבר אותי כשיצאתי וראיתי את זה".

זהו הירי השני בתוך כמה ימים. בסוף השבוע עצרה המשטרה בטקסס אדם שירה למוות בחמישה שכנים, בהם ילד בן תשע לאחר שביקשו ממנו להפסיק להרעיש; פרנסיסקו אורופסה נמצא מסתתר לאחר מצוד בן ארבעה ימים.

טקסס ירי טקסס ירי הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד