א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נפגעים מקרב בני מנשה

עשרות הרוגים ומאות פצועים ולפחות 23,000 הפכו לפליטים

יותר מ-50 הרוגים, מאות פצועים ו-23,000 עקורים עקב אלימות אתנית קשה במדינת מניפור בהודו. במקום גם נמצאים קהילת בני מנשה. "רוב המטופלים מגיעים עם פציעות חמורות מירי או שנפגעו בראשם בעזרת מקלות"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: צילום מסך

אלימות אתנית במדינת מניפור בהודו הביאה למותם של יותר מ-50 בני אדם, מאות מאושפזים ולפחות 23,000 הפכו לפליטים, כך לפי גורמים בבית החולים והצבא ההודי. לפחות 55 בני אדם מתו ו-260 נוספים מאושפזים מאז פרוץ האלימות בין חברי הקבוצות האתניות קוקי ומייטי בשבוע שעבר, כך מסרו גורמים בבית החולים בעיר אימפל, 

הצבא ההודי מסר כי 23,000 אזרחים נמלטו מהלחימה, כאשר העקורים שוכנו בבסיסים צבאיים. שתי הקבוצות האתניות מתנגשות ברחובות אימפל שבמזרח הודו ובמקומות אחרים. "רוב המטופלים מגיעים עם פציעות חמורות מירי או שנפגעו בראשם בעזרת מקלות", אמר ד"ר מאנג אצוב מבית החולים המחוזי צ'רצ'אנדפור במניפור ל-CNN.

מנהיג שבט מקומי סיפר על המהומות: "הרבה בתים נשרפו, כל הכנסיות שלנו הושחתו, חלקן נשרפו. בקושי נמלטתי - ההמון כבר היה בבית. טיפסתי על הגדר של השכנים, היו כל כך הרבה מקרי מוות, אם ובן הם היו בדרכם למחנה. בדרכם נתקל בהם המון והיכה את הבן למוות. האם ניסתה להגן על הבן, גם היא נהרגה".

בשבוע שעבר דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי חברי קבוצה קטנה של קהילת בני מנשה בצפון מזרח הודו, מצאו את עצמם בעימותים אתניים אלימים, כאשר לפחות חבר אחד מבני הקהילה נהרג, 10 נוספים נעלמו. במסגרת המהומות כ-200 בתים הוצתו במדינת מניפור. בנוסף שני בתי כנסת נשרפו, וספר תורה אחד נשרף.

בשנת 2005, הרב הראשי הספרדי דאז הרב שלמה עמאר תמך בטענתם של בני מנשה כי הם ממוצא יהודי אך דרש מהם להתגייר. כ-5,000 בני מנשה עלו לישראל בשנים האחרונות, בעוד כ-5,000 נוספים נותרו בהודו.

הרוגים ופצועים ירי הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד