כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מרן ר"י פוניבז' הגרב"ד פוברסקי "צדקה גדולה לתרום ליד לאחים"

ראשי 'יד לאחים' ביקרו אצל מרן מרן ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי וסקרו בפניו את הפעילות הרבה הנעשית בהשבת יהודים לכור מחצבתם • בין חברי המשלחת נמנו הרב שמואל ליפשיץ מראשי הארגון ומנהלי המחלקות • מרן שקיבל את המשלחת בחביבות יוצאת דופן הזכיר את היכרותו רבת השנים עם הארגון ומייסדו הרב שלום בער ליפשיץ זצ"ל, עודד את הפעילות הרבה וקרא לציבור לעמוד לימין הארגון

מרן ר"י פוניבז' הגרב"ד פוברסקי "צדקה גדולה לתרום ליד לאחים"
מרן ר"י פוניבז' הגרבד פוברסקי לראשי 'יד לאחים' צילום: יד לאחים

ביקור מיוחד קיימו ראשי 'יד לאחים' אצל מרן ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי וקיבלו חיזוק ועידוד לפעילות הנעשית לאורך כל ימות השנה.

על חברי המשלחת נמנו הרב שמואל ליפשיץ מראשי הארגון, הרב חיים איזנברג, הרב יואב רובינסון מנהל המחלקת התבוללות והדור השני והרב שמעון אברג'יל רכז פעילות השטח למלחמה והצלה מהמסיון והכתות השונות.

בביקורם העלו ראשי ונציגי הארגון בפני ראש הישיבה את העשייה הרבה הנעשית בשטח להצלת דורות רבות של יהודים, והעניקו סקירה מקיפה על הפעילות שעלתה שלב בתקופה האחרונה.

ר' חיים אייזנברג סקר בפני הרב את הפעילות במחלקת הטמיעה, כמו כן סיפר על אודות המגבית שבעיצומה, ועל ההגרלה הגדולה בין התורמים על ספר תורה מהודר, לצד פרסים יקרי ערך נוספים.

על פרטי הפעילויות המיוחדות שנערכו לעולים מאוקראינה ולרבים נוספים, הרחיב בדברים הרב יואב רובינסון מנהל מחלקת התבוללות והדור השני ששיתף בין היתר בפעילויות ובהם ערב הכנה לליל הסדר לכל הניצולות וילדיהם בהשתתפות טובי המרצים. האירועים התקיימו בין היתר בראשון לציון, קרית שמונה ובאר שבע.

רכז השטח של המחלקה המטפלת במיסיון ובכתות ר' שמעון אברג'יל העניק סקירה מקיפה על המאמצים הרבים שמשקיע הארגון במלחמה בכתות המיסיון הפועלות ברחבי הארץ, ופועלים להוציא יקר מזולל.

מרן רה"י הגרב"ד פוברסקי שקיבל את המשלחת בחביבות יוצאת דופן ציין בדבריו את היכרותו רבת השנים עם הארגון עוד מימי המייסד הרב שלום  בער ליפשיץ זצ"ל, והרחיב על הקשר המיוחד שהיה ביניהם עוד מימי צעירותם, ועל שמכיר ומוקיר את הפעילות של הארגון זה שנים רבות.

בסוף דבריו ולאחר שהעניק את ברכתו לחברי המשלחת, קרא מרן ראש הישיבה לציבור להיחלץ חושים לעמוד ולסייע לארגון בפועלו הרב. "צדקה גדולה היא לתרום ליד לאחים" אמר ראש הישיבה.

בתחושת שליחות רבה וכשהם מעודדים וחשים אנרגיות חדשות להמשך הפעילות נפרדו מנהלי וראשי הארגון ממרן רה''י ששב והודה להם על עשייתם.

יד לאחים הגרב"ד פוברסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד