ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"לגנוז את המזימה"

הקליקה מסמנת לנתניהו, כך נשיב לך את הפופולריות // דעה

הפרשן אמנון אברמוביץ' הסביר אמש כיצד יוכל נתניהו להשיב לעצמו את הפופולריות הציבורית: לזרוק את לוין ורוטמן ולגנוז את החלומות על רפורמה. עד אז, האליטה תמשיך במאבק נגדו - וכלים כפי שנוכחנו לראות, לא חסרים לה

הקליקה מסמנת לנתניהו, כך נשיב לך את הפופולריות // דעה
נתניהו ולוין בישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא תאמינו, אבל לפרשן המהולל אמנון אברמוביץ' יש נוסחה בדוקה ומנוסה לפיה יכול נתניהו להשיב למפלגתו את המנדטים שאבדו לה בחודשים האחרונים ולשפר פלאים את מדד הפופולריות שלו שנמצא בנסיגה מתמדת. אחרי שכלי התקשורת עמלו במשך חודשים לחרב את כלכלת ישראל, להמריד את הצבא נגד הדרג המדיני ותדלקו את ההפגנות נגד מדיניות הממשלה בקפלן - רק כי היא לא מתאימה לאג'נדה שלהם, כעת הם עסוקים בלשמר את הקיים ולוודא שנתניהו יישאר מורתע ולא יחשוב חלילה שיש לו אופציה לשוב לחקיקה המשפטית.

בטורי הפרשנויות בעיתונים השונים בישראל הבהירו הכותבים הוותיקים לאורך החודשים האחרונים כמעט באופן ברור שהקשר עם ארה"ב, יכולת התקיפה באיראן, קבלתו של נתניהו בבית הלבן, הסכם נורמליזציה עם סעודיה, כל אלה קשורים באופן הדוק לנסיגתו של ראש הממשלה מחקיקת הרפורמה המשפטית. אם נתניהו ישכיל להבין את מגבלותיו, יקבל את המרות הפרוגרסיבית - הוא יזכה לשיתוף פעולה. אם לא - שתישרף המדינה.

אמש (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 12 נשאל הפרשן אמנון אברמוביץ', שידוע כפרשן שאינו מסתיר את דעותיו (בניגוד לעמיתיו שמנסים להסתיר את דעותיהם באצטלה של אובייקטיביות) האם על רקע הסקרים שמנבאים צניחה משמעותית בתמיכה של דעת הקהל בנתניהו וירידה דרמטית במנדטים של הליכוד, קיימת נוסחה שתאפשר לנתניהו להתאושש ולהתחזק.

אברמוביץ' לא היסס: "האם הקפטן נתניהו יכול לתקן את המצב? לעניות דעתי כן", פסק הפרשן והציב לנתניהו סדרת דרישות שאם יעמוד בהן, הוא יזכה לאיתרוג לפי מיטב המסורת: "אם הוא מוריד מהספינה את יריב לוין, מזיז אותו ממשרד המשפטים; לוקח את שמחה רוטמן ושם אותו בפינה - גם כעונש וגם למען ישמעו ויראו; וגונז את המזימה הזו (הרפורמה המשפטית), אני חושב שאו-אז, אם הוא מסוגל אישיותית ופוליטית לעשות את הצעד הזה – הוא יכול להתאושש".

את אברמוביץ' וחבריו לא מעניינת העובדה שיש קהל עצום במדינת ישראל שחושב אחרת מהם והביע את דעתו בקלפי ובגדול. בקליקה של אברמוביץ' ושות' אין לכל זה מקום. מבחינתם, הם האליטה שקובעת כיצד מדינת ישראל צריכה להיראות, ואם מישהו חלילה מנסה להזיז להם את הגניבה, הגילדה יוצאת למערכה ומשתמשת בכל הכלים שעומדים לרשותה, וכפי שנוכחנו לראות בחודשים האחרונים - יש לה הרבה מאוד כלים בסל.

 

אמנון אברמוביץ' סקרים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד