ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"סתימת פיות"

האיחוד האירופי החליט לבטל את קבלת הפנים באירוע יום אירופה

האיחוד האירופי החליט לבטל את הטקס לרגל "יום אירופה" בת"א בגלל שהשר בן גביר תכנן לנאום בו. בהודעה שפרסמה שגרירות האיחוד האירופי בישראל נאמר כי "איננו מעוניינים לתת במה למי שדעותיו סותרות את ערכי האיחוד". הונגריה ופולין התנגדו להחלטה | בן גביר: "האיחוד נוהג בסתימת פיות"

האיחוד האירופי החליט לבטל את קבלת הפנים באירוע יום אירופה
איתמר בן גביר צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

משלחת האיחוד האירופי לישראל הודיעה כי באיחוד האירופי ביטלו את שלב הנאומים מחר באירוע "יום אירופה" כדי למנוע את נאומו של השר בן גביר. השר בן גביר נבחר לנאום ביום אירופה כחלק מסבב שרים שמגיעים לאירועים רשמיים כדי לייצג את ישראל.

האיחוד פרסם את ההצהרה הבאה: "משלחת האיחוד האירופי לישראל מצפה לחגוג את יום אירופה ב-9 במאי, כמדי שנה. למרבה הצער, השנה החלטנו לבטל את קבלת הפנים הדיפלומטית, מכיוון שאיננו רוצים להציע במה למי שדעותיו סותרות את הערכים שהאיחוד האירופי מייצג. עם זאת, אירוע התרבות של יום אירופה לציבור הישראלי יתקיים כדי לחגוג עם חברינו ושותפינו בישראל את מערכת היחסים הדו-צדדית החזקה והבונה".

ההחלטה הגיעה לאחר שאתמול מסר השר לביטחון לאומי כי ינאם בין היתר על חשיבות המלחמה המשותפת בטרור, יברך את מדינות אירופה, יקרא לחיזוק שיתופי הפעולה וידגיש שיש להתאחד סביב המאבק בג'יהאד והטרוריסטים ובמקביל יציין כי ראוי שהמדינות לא יממנו מיזמים נגד חיילי צה"ל ותושבי ישראל.

בניגוד ל-25 מדינות האיחוד, פולין והונגריה לא תמכו בהחלטה, וטענו כי היא "בעלת תוכן פוליטי מאוד וכוללת התייחסויות של עמדותיו הפוליטיות של השר בן גביר", פולין והונגריה מתנגדות להרבה החלטות של האיחוד האירופי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתגובה להחלטה: "חבל שהאיחוד האירופי שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא דיפלומטית. זהו כבוד וזכות עבורי לייצג את ממשלת ישראל, את חיילי צה"ל הגיבורים ועם ישראל בכל פורום, ידידים יודעים להשמיע גם דברי ביקורת וידידי אמת יודעים גם לשמוע כזאת".

איתמר בן גביר האיחוד האירופי פולין הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד