כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שלושה חיילים נוספים מעורבים

כתב אישום נגד חייל שהתעלל ואיים בנשק על פלסטיני

ארבעה חיילים העלו פלסטיני לג’יפ צבאי, ונסעו עימו למקום מבודד. במהלך הנסיעה ולאחריה, הופעלה כלפי נפגע העבירה אלימות, לרבות אלימות באמצעות נשק, והושמעו כלפיו איומים, לרבות איומים בנשק. לבסוף, השאירו החיילים את נפגע העבירה במקום אליו נלקח, בעודו סובל מכאבים ומפגיעות שונות בגופו | כתב אישום הוגש נגד החשוד המרכזי

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

התביעה הצבאית הגישה היום (שני), כתב אישום חמור נגד חייל בדרגת סמ"ר בגין תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים כלפי פלסטיני תושב איו"ש. בנוסף יוחסו לנאשם עבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, חריגה מסמכות עד לכדי סיכון חיים או בריאות, מספר עבירות של שיבוש מהלכי משפט, והתנהגות שאינה הולמת.

עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית מבית הדין הצבאי להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. בשלב הזה, לבקשת ההגנה, הוארך מעצרו של הנאשם עד ליום חמישי, 11 במאי 2023, אז צפוי להתקיים דיון בבקשת התביעה.

על פי כתב האישום, במהלך משימת סיור, הנאשם, ושלושה חיילים נוספים, העלו את נפגע העבירה לג’יפ צבאי, ונסעו עימו למקום מבודד. במהלך הנסיעה ולאחריה, הופעלה כלפי נפגע העבירה אלימות, לרבות אלימות באמצעות נשק, והושמעו כלפיו איומים, לרבות איומים בנשק. לבסוף, השאירו החיילים את נפגע העבירה במקום אליו נלקח, בעודו סובל מכאבים ומפגיעות שונות בגופו.

לאחר האירוע, הסתירו הנאשם ויתר החיילים את פרטי המקרה ממפקדיהם, בניסיון למנוע פתיחתה של חקירת מצ"ח, ותיאמו את גרסאותיהם במטרה לשבש את החקירה.

בעניינם של שלושת החיילים הנוספים, הצהירה התביעה הצבאית על כוונתה להגיש כנגדם כתבי אישום. בהתאם לבקשת באי כוחם של החשודים, ייערך שימוע בפני גורמי הפרקליטות הצבאית, בטרם יוחלט על נוסח כתבי האישום. לפיכך, בשלב זה, האריך בית הדין הצבאי את מעצרם של שניים מהחיילים. ביחס לחייל השלישי, בהתאם לבקשת התביעה, הוחלט כי ימשיך לשהות בתנאי מעצר פתוח ביחידתו.

כתב אישום התעללות איום בנשק חייל צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד