כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
45 שנות מאסר

ניאו-נאצי בפלורידה שהמיר את דתו לאיסלאם מודה ברצח

דבון ארתורס, צעיר בן 24 מפלורידה שהיה ניאו-נאצי אבל התאסלם, הודה כי רצח את שני שותפיו לדירה שהיו ניאו-נאצים, משום שלא כיבדו את אמונתו החדשה. הוא כעס על היחס השלילי בעולם כלפי האיסלאם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: משטרת פורטלנד

ניאו-נאצי מפלורידה שהתאסלם הודה אתמול באשמה ברצח שותפיו לדירה בשל "חוסר כבוד" לאמונתו. דבון ארתורס, כיום בן 24, חתם על הסדר טיעון לתקופת מאסר של 45 שנים בתמורה להודאה באשמתו על ירי בשני חבריו לשעבר ניאו נאצים ג'רמי הימלמן ואנדרו אונסצ'וק ב-2017 בתוך הדירה שחלקו בטמפה פלורידה, כך דיווח ה'ניו יורק פוסט'.

ארתורס ושני שותפיו לדירה היו פעם חלק מקבוצה ניאו-נאצית בשם Atomwaffen Divison לפני שהגזען הפך למוסלמי וויתר על אמונותיו הקודמות. הוא אמר למשטרה ב-2017 לאחר מעצרו כי הקניטו אותו בשל אמונתו החדשה והאשים את קורבנותיו בתכנון פיגועי טרור. הוא גם אמר לחוקרים כי מדינות מוסלמיות מופצצות וכי הוא רוצה שההרג יפנה את תשומת הלב לסנטימנט המוסלמי.

"הייתי חייב לעשות את זה", הוא אמר לחוקרים, לפי התקשורת המקומית "זה לא היה צריך לקרות אם המדינה שלך לא תפציץ את המדינה שלי", לא ברור לאיזה מדינה הוא התכוון, מאחר והוא אמריקאי.

החוקרים מצאו נשק, חומרי נפץ וספרות גזענית בתוך הבית עם הקורבנות. המשטרה עצרה לראשונה את ארתורס לאחר שלקח שלושה אנשים כבני ערובה בתוך חנות, הוא אמר למשטרה שהוא מוטרד מהתוקפנות האמריקאית במזרח התיכון ותחילה סירב לתת לבני הערובה ללכת. במהלך האירוע קרא ארתורס לעבר השוטרים "אללה מוחמד". כשהסגיר את עצמו אמר להם: "הייתי חייב לעשות את זה. זה לא היה קורה אם ארצכם לא הייתה מפציצה את ארצי".

בסופו של דבר שחררו השוטרים את בני הערובה ולקחו את ארתורס למעצר אז בן 18, ארתורס גילה למשטרה שהוא רצח את שותפיו לחדר והוביל אותם לגופותיהם. השוטרים שהגיעו לדירה מצאו שותף נוסף לדירה בשם ברנדון ראסל בוכה מול הבית. המשטרה עצרה את ראסל איש המשמר הלאומי לשעבר בגין החזקת נשק בתוך הבית והוא ריצה חמש שנים בכלא פדרלי.

הוא נעצר שוב לאחר שחרורו בפברואר האחרון והואשם בתכנון התקפות טרור על מערכות רשת החשמל. התיק עדיין מתנהל. מהמשטרה נמסר כי ארתורס ירה ברובה סער בהימלמן, בן 22, ובאונסצ'וק בן 18. הוא התנצל על הרציחות ביום שני ואמר לבית המשפט שהוא רוצה להקדיש את חייו למאבק ברדיקליזם אלים.

"אני רוצה לנצל את הרגע הזה כדי להגיד לעולם להתרחק מקבוצות קיצוניות", אמר ארתורס. המשפט התעכב מספר פעמים כאשר פרקליטיו של ארתורס טענו כי הוא סובל מסכיזופרניה והפרעות אחרות. אבל התיק המשיך להתנהל לאחר שבית המשפט מצא אותו כשיר נפשית לעמוד לדין.

נאצי פלורידה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד