י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יבטל כל הגזירות

ההדלקה שכבשה את מירון: רבי מיילך הקפיץ רבבות לפנות בוקר

עד אחרי השעה 5:00 לפנות בוקר רקדו רבבות עם המשפיע הנודע הגאון הצדיק רבי מיילך בידרמן שסחף אחריו את כל הקהל להדלקה במתחם החדש 89 במירון. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מסכם ודברי חיזוק של ר' מיילך לרבבות שנשמעו להוראות הביטחון והפרוייקטור וקידשו שם שמים

ההדלקה שכבשה את מירון: רבי מיילך הקפיץ רבבות לפנות בוקר
ההדלקה של רבי מיילך במירון תשפ"ג צילום: שוקי לרר

זו הייתה ההדלקה הגדולה ביותר השנה בכל המובנים, המשפיע החסידי הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן שוב כבש כבשנה שעברה את ההדלקה המרכזית ביותר והשנה: במתחם ההילולא החדש בהר מירון. לאחר שבשנה שעברה הדליק בבית שמש עם למעלה מעשרים אלף איש.

כבר שעות קודם ההדלקה נתפסו המקומות במתחם שהוכן מראש בעיר מירון החדשה מתחם 89 שנחל הצלחה הגדולה. פרוייקטור ההילולא יוסי דייטש השליט סדר ולקח פיקוד במשך שעה ארוכה במטרה לאפשר לעשרות האלפים שהגיעו להשתתף ולשמור על מרווחים בין אחד לשני כהוראת המשטרה. 

לקראת השעה 2:30 בלילה נכנס המשפיע ר' מיילך להדלקה והקפיץ את הרבבות בשירים לכבוד ההילולא כשבין לבין מחזק כדרכו בדברי חיזוק. 

במהלך ההדלקה חיזק ר' מיילך את הקהל שבאו לשמוע את דבריו וסיפר את הסיפור שסיפר הגאון רבי שמואל סלנט זצ"ל על שני תלמידים שלמדו בישיבה, אחד שישב ולמד 18 שעות, ובחור שני שלא למד שהיה ליידיגער, פעם אחת בישיבה פרצה שריפה והיה אפשר להציל רק אחד והראש ישיבה הציל את הבחור שלא למד כי הוא הבן שלו, אותו דבר אנחנו בנים של ריבונו של עולם ואפילו שאנחנו כלומניקים ולא טובים הקב"ה חייב להציל אותנו, כי פורצת פה אש של ר' שימען.

ר' מיילך סיפר כי מחר (היום, שלישי) תתקיים ברית לבנו של ר' ישראל גרשטנקורן ז"ל מאשדוד שהיה ממקורבי ר' מיילך, "הוא היה איתנו שנה שעברה, הוא לא ידע שנה שעברה איפה הוא יהיה אחרי ראש השנה והוא נכנס לטיפול נמרץ ול"ע נפטר, ומחר ביום ל"ג בעומר יהיה ברית לבן שלו, אז ר' שימען תבטל כל הגזירות, אנחנו לא ידענו איזה גזירות יש, אתה יודע". וכל הקהל פרץ בשירת 'יבטל כל הגזירות'.

במהלך ההדלקה פונו חמש שורות בפארנצ'עס מלאות בבחורים שרקדו, בעקבות שבר של מוט עץ באחד מהמדרגות הקהל היה ממושמע וירד בדרך ארץ וההדלקה נמשכה.

שיא מעמד ההדלקה היה בהנפת אבוקות של אש כשעשרות אלפים משוררים בהתרגשות 'לכבוד התנא האלוקי'.

ההדלקה הסתיימה בשעה 5:20 כשהקהל מתפזר בסדר מופתי. 

רבי מיילך בידרמן הילולת הרשב''י ל"ג בעומר הרב אלימלך בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד