ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"המשבר הסתיים הלילה"

הפרשן עמית סגל: זו הסיבה שנתניהו זלזל בבן גביר

בטור פרשנות מסביר הפרשן כי הסיבה שנתניהו הוציא הודעה בעלת טון מזלזל בבן גביר ועוצמה יהודית בשבוע שעבר נבעה מהעובדה שהוא ידע על המבצע המתוכנן. לדבריו, המבצע היה אמור לצאת לפועל ביום שישי אך נדחה מסיבות פרקטיות. "מבצע "מגן וחץ" הוא מבצע להורדת בן גביר מהסולם עליו טיפס"

הפרשן עמית סגל: זו הסיבה שנתניהו זלזל בבן גביר
איתמר בן גביר צילום: Flash90

הפרשן עמית סגל כותב ב-n12 כי מבצע "מגן וחץ" שהחל הלילה עם חיסולם של שלושה מבכירי הג'יהאד האסלאמי ברצועה, הוא בעצם מבצע להורדת השר איתמר בן גביר מהסולם הגבוה עליו טיפס כשהכריז בשבוע שעבר שמפלגתו תפסיק להצביע עם הקואליציה. עוד מסביר הפרשן כי הסיבה שנתניהו מידר את בן גביר מההחלטה על המבצע ולא דן עליו בקבינט, נועדה במידת מה להראות לשר הסורר "מי כאן בעל הבית".

"תוכנית החיסול נועדה לצאת לפועל כבר בשישי, אך התעכבה משיקולים מבצעיים", כותב סגל ומסביר כי "זו הסיבה שנתניהו פרסם ביום רביעי הודעה מזלזלת בשר לביטחון לאומי. הוא ידע מה מתוכנן, וידע שבן גביר לא יודע. זו גם הסיבה שאתמול הליכוד הגביר את הווליום במתקפה על עוצמה יהודית. בניגוד לעזה, זה לא מבצע נקודתי: המטרה היא לחנך את בן גביר ולהרתיע אותו ממשברים עתידיים".

סגל כותב כי המבצע עליו החליט הדרג המדיני הוא פעולה יזומה יוצאת דופן בקדנציה של נתניהו שעד עתה הגיב והיה מובל, וכעת הוא "מגיב לרפורמת לוין, מגיב למחאות, מגיב לאמריקנים".

"זו גם תזכורת למקדימים להספיד", הוא כותב, "לראש ממשלה, כל ראש ממשלה, יש בקנה מהלכים ברוח ל"ג בעומר. הוא החליט במקום לכבות שרפות, להדליק אותן".

סגל לא שוכח להזכיר כי תוכנית ההתנתקות היא הסיבה לכך "שחיסולם של קומץ מפקדים בדרגי הביניים בארגון הטרור השני בגודלו ברצועה, משתק חצי מדינה לימים". וראייה לכך היא העובדה שביו"ש יש ארגונים שלא פחות מתעבים את מדינת ישראל, "אך אין להם יכולות רקטיות".

 

עמית סגל מבצע מגן וחץ איתמר בן גביר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד