כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הקלה בהנפקת ויזות

שר החוץ חתם: 42 אלף עובדים הודים יגיעו לישראל

שר החוץ אלי כהן נפגש עם שר החוץ של הודו ודן עימו בחיבור תחבורתי בין הודו לישראל על בסיס חיבור יבשתי המבוסס על הסכמי אברהם. בנוסף, השרים דנו בדרכים לחיזוק הקשר הין המדינות, והוספת טיסות ישירות

שר החוץ חתם: 42 אלף עובדים הודים יגיעו לישראל
שרי החוץ בפגישה צילום: שלומי אמסלם לע״מ

מרחיבים את השותפות האסטרטגית בין ישראל להודו. מחזקים את הקשר באסיה עם המדינה המאוכלסת ביותר בעולם והכלכלה החמישית בגודלה בעולם. שר החוץ אלי כהן נפגש עם שר החוץ של הודו ודן עימו בחיבור תחבורתי בין הודו לישראל על בסיס חיבור יבשתי המבוסס על הסכמי אברהם.

בנוסף, השרים דנו בדרכים לחיזוק הקשר הין המדינות, הוספת טיסות ישירות, המשך שיתופי פעולה בחקלאות ובניהול מים והרחבת שיתופי הפעולה בתחום האינטליגנציה המלאכותית והגנת הסייבר. השרים חתמו על הסכמים שיאפשרו הגעה של 42 אלף עובדים הודים בתחומי הבנייה והסיעוד. תוספת העובדים מהודו צפויה לסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה ותסייע לאלפי משפחות הממתינות לעובדי סיעוד בישראל.

שר החוץ אלי כהן נפגש עם שר החוץ של הודו, סוברמאניאם ג'יישנקר, במעון ההארחה הרשמי "היידראבאד האוס" בניו דלהי. השרים דנו בדרכים לחזק את הקשרים האסטרטגיים בין המדינות בין היתר על ידי הוספת טיסות ישירות בין ישראל להודו, הקלה בהנפקת הויזות לאזרחי המדינות ובהרחבת הפעילות הכלכלית המבוססת על שיתופי הפעולה בתחומי המים והחקלאות, גם לתחומי האינטליגנציה המלאכותית (AI) והגנת הסייבר.

שר החוץ אלי כהן: "השותפות האסטרטגית בין ישראל להודו מחזקת את ישראל ומסייעת ליציבות במזרח התיכון. להודו יכול להיות תפקיד משמעותי בהרחבת הסכמי אברהם וקידום פרוייקטים אזוריים עם מדינות ומדינות שעדיין אין להם יחסים עם ישראל. החיבור הזה מקצר את הדרך בין אסיה לאירופה והופך את ישראל להאב מסחרי, טכנולוגי ותחבורתי בשינוי נתיבי הסחר במזרח התיכון. העובדים מהודו בתחומי הבנייה והסיעוד יסיעו בהתמודדות עם יוקר המחיה בישראל ויתנו מענה למאות משפחות בארץ המחכות לעובדי סיעוד".

 

אלי כהן שר החוץ הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד