כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בעוון שחיתות

פקיסטן: ראש הממשלה לשעבר נעצר בבית המשפט

מנהיגה לשעבר של פקיסטן נעצר בשטח בית המשפט על ידי סוכנים מהמחלקה נגד שחיתות במדינה. חאן הודח בהצבעת אי-אמון באפריל 2022. הוא טען שהדחתו הייתה בלתי חוקית וקונספירציה מערבית. מפלגתו של חאן התלוננה לבית המשפט העליון באיסלמבאד

פקיסטן: ראש הממשלה לשעבר נעצר בבית המשפט
פקיסטן, אילוסטרציה צילום: pixabay

גורמים מפלגתו של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר, אימראן חאן, אומרים כי הוא נעצר כשהופיע בבית משפט בבירה איסלמבאד, כדי לעמוד בפני אישומים במספר מקרי שחיתות.

פאואד צ'אודרי, בכיר פקיסטני, אמר כי חאן בן ה-72 נעצר היום בשטח בית המשפט על ידי סוכנים מהגוף נגד שחיתות במדינה, "הלשכה הלאומית להטלת אחריות.

חאן הודח בהצבעת אי-אמון באפריל 2022. הוא טען שהדחתו הייתה בלתי חוקית וקונספירציה מערבית ופעל נגד ממשלתו של יורשו, ראש הממשלה שהבז שריף, בדרישה להקדים את הבחירות.

צ'אודרי אמר שחאן נגרר מבית המשפט ונכנס לרכב משטרה. לדבריו, ראש הממשלה לשעבר נמצא כעת במעצר של כוחות הביטחון. הוא גינה את המעצר וטען כי זאת "חטיפה". הוא נלקח על ידי כוחות הביטחון לעבר רכב משוריין.

לאחר שראש הממשלה לשעבר הודח, התפתחה תגרה בין תומכיו של חאן למשטרה שנמשכת כל העת. צ'אודרי אמר כי כמה מעורכי הדין ותומכיו של חאן נפצעו במהומות, וכך גם כמה שוטרים.

מפלגתו של חאן התלוננה מיד לבית המשפט העליון באיסלמבאד, שביקש הסברים מהמשטרה למעצרו של חאן. גורמים רשמיים מהגוף נגד שחיתות אמרו כי "לשכת הטלת האחריות הלאומית של פקיסטן" הוציאה צווי מעצר לחאן בשבוע שעבר בתיק תיק של שחיתות נפרד, הוא לא השיג ערבות ולכן נעצר.

שחיתות פקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד