י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי גזר הדין

15 שנות מאסר למחבל | תיעוד: הצעיר החרדי שנותר משותק בברכת הגומל

15 שנות מאסר נגזרו על המחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים במהלכו פצע את הצעיר החרדי אליהו דהן והותירו משותק | בית המשפט השית על המחבל פיצוי לדהן בסך 258,000 ש"ח | לאחר גזר הדין נסעו אליהו ועו"ד בלייכר לקבר שמעון הצדיק בירושלים שם ברך דהן ברכת הגומל

15 שנות מאסר למחבל | תיעוד: הצעיר החרדי שנותר משותק בברכת הגומל
אליהו דהן בברכת הגומל צילום: חוננו

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) על מחבל כבן 16, במסגרת הסדר טיעון, 15 שנות מאסר ומאסר על תנאי. המחבל הודה והורשע במעשה טרור של ניסיון רצח, לאחר שביצע פיגוע דקירה במהלכו פצע באורח קשה את הצעיר החרדי אליהו דהן והותירו משותק. בית המשפט השית על המחבל פיצוי לדהן בסך 258,000 ש"ח.

על פי עובדות כתב האישום, באוקטובר האחרון הנאשם החליט לבצע פיגוע דקירה, לצורך כך לקח סכין ממטבח ביתו ויצא לכיוון כביש מספר 1 בירושלים על מנת לממש את תכניתו. אז ראה את המתלונן שאותו זיהה כיהודי בשל הכיפה שלראשו, התקרב אליו ודקר אותו בגבו דקירה עצמתית. לאחר שניסה לשלוף את הסכין שבגבו ללא הצלחה נמלט הנאשם מהמקום לעבר מגרש כדורגל שם הסתתר עד אשר נוטרל על ידי המשטרה.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמה למתלונן פציעה חמורה. במסגרת הסדר הטיעון ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עו"ד מרים בן גל, לגזור על הנאשם 15 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי מקסימאלי לנפגע העבירה. ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון ואת עמדת הפרקליטות בעניין הפיצוי הכספי וקבע כי "במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה נוראה בגופו של המתלונן ובנפשו. כפסע היה מנטילת חייו".

בגזר הדין כתבו השופטים בין היתר כי: "הנאשם ראה את המתלונן שאותו זיהה כיהודי בשל הכיפה שעל ראשו ומאפייני לבושו – כובע חליפה וציצית. הנאשם הלך בעקבות המתלונן ודקר אותו בגבו דקירה עוצמתית ע"מ לגרום למותו. ברגע אחד גדע הנאשם את תכוניותיו של המתלונן ושינה את חייו מהקצה אל הקצה, זאת בלא שהכיר את המתלונן ובלא שידע עליו דבר למעט היותו יהודי. במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה נוראה בגופו של המתלונן ובנפשו וכפסע היה מקטילת חייו".

לאחר גזר הדין נסעו אליהו ועו"ד בלייכר לקבר שמעון הצדיק בירושלים שם ברך אליהו ברכת הגומל. אליהו עבר שיקום רפואי ארוך לאחר שתחילה העריכו הרופאים כי יהיה משותק בפלג גופו העליון וכעת הוא מסתייע בכיסא גלגלים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את אליהו דהן הגיב לגזר הדין ואמר: "המחבל הארור ניסה לנתק את פתיל חייו של אליהו בעת שנעץ את הסכין בעמוד השדרה שלו. ברוך ה' אליהו למרות פציעתו הקשה בכוחות אמונה עצומים עובר תהליך שיקום מופלא בדרך להמשך החיים. לצערנו הפסיקה היום של בתי המשפט הישראלים מרחמת על מחבלים קטינים חרף רשעותם ופגיעתם הקטלנית. במצב זה 15 שנות מאסר ופיצוי פלילי מקסימאלי הינם הרע במיעוטו. זה הזמן לדרוש מהמחוקק לדרוש ענישה מחמירה גם על מחבלים קטינים במקרה של פיגועי טרור. מחבל אינו ראוי להסתובב מחוץ לכותלי הכלא בחייו".

 

פיגוע גזר דין פיצוי ברכת הגומל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד