כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צעד משמעותי: ישראל בדרך לבנק האסייתי לפיתוח

ההצטרפות ל-ADB תרחיב את השותפויות החזקות שבנתה מדינת ישראל עם מוסדות פיננסיים בינלאומיים אחרים, כולל הבנק העולמי, הבנק האירופי לשיקום ופיתוח, הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח והבנק האסייתי להשקעות בתשתיות

 צעד משמעותי: ישראל בדרך לבנק האסייתי לפיתוח
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צעד משמעותי שמקרב את ישראל בדרך לבנק האסייתי לפיתוח ADB: הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, השתתפה בשבוע שעבר בכנס השנתי ה-56 של הבנק האסייתי לפיתוח (ADB) באינצ'און, קוריאה הדרומית כנציגת מדינת ישראל. בכנס נפגשה הכלכלנית הראשית עם גורמים בכירים מהבנק - ובהם מזכיר הבנק, מר מוחמד אהסאן חאן - והמדינות החברות כדי לדון בשיתופי פעולה עם מדינת ישראל.

השתתפותה של הכלכלנית הראשית בכנס השנתי של הבנק האסייתי לפיתוח הינו צעד משמעותי בתהליך הצטרפות ישראל לבנק האסייתי לפיתוח, שצפוי להסתיים בחודשים הקרובים, זאת לאחר מספר שנים של תהליך אותו מובילה הכלכלנית הראשית במשרד האוצר בשיתוף משרד החוץ. 

ההצטרפות ל-ADB תרחיב את השותפויות החזקות שבנתה מדינת ישראל עם מוסדות פיננסיים בינלאומיים אחרים, כולל הבנק העולמי, הבנק האירופי לשיקום ופיתוח, הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח והבנק האסייני להשקעות בתשתיות. במוסדות אלו תרמה ישראל למגוון שותפויות בתחומי סייבר, מים, חקלאות ואנרגיה מתחדשת, במטרה להעביר ידע, טכנולוגיה ומומחיות ישראלית למגזר הציבורי והפרטי בשווקים המתעוררים.

הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג אמרה: "מדינת ישראל צפויה להצטרף בחודשים הקרובים לבנק האסייתי לפיתוח (ADB), זאת לאחר הליך של מספר שנים שהוביל אגף הכלכלנית הראשית באוצר בשיתוף עם משרד החוץ. ההצטרפות לבנק האסייתי לפיתוח היא אירוע חשוב ומשמעותי. ה - ADB הינו הבנק לפיתוח הבינלאומי השני בגודלו אחרי הבנק העולמי מבחינת היקף ההשקעות השנתיות. הפגישות המקצועיות שערכנו בימים האחרונים עם בכירי הבנק, ביניהם מזכיר הבנק ונציגים בכירים מהמדינות החברות, תסייענה לבנות את התשתית לשיתופי הפעולה הכלכליים והמדיניים של ישראל עם הבנק והמדינות החברות בו, וכן תיפתחנה הזדמנויות נוספות לסקטור העסקי בישראל בשווקים של אסיה והפאסיפיק״.

רקע על הבנק האסייתי לפיתוח ADB

הבנק האסייתי לפיתוח (ADB) הוא בנק לפיתוח מולטילטרלי אזורי שנוסד ב-1966 ויושב במנילה, הפיליפינים. כיום, ב-ADB יש 68 מדינות חברות, כולל 49 מדינות אזוריות באסיה ובפסיפיק ו-19 מדינות לא אזוריות (כולל ארצות הברית, קנדה ומדינות האיחוד האירופי).

ה-ADB מקדם פיתוח חברתי וכלכלי ברחבי אסיה והפסיפיק באמצעות השקעות בתחומים הכוללים תשתיות, בריאות, חקלאות, שווקים פיננסיים וממשל, במטרה להשיג כלכלות משגשגות, מכילות, עמידות וברות קיימא יותר. בשנת 2022, ADB התחייב ליותר מ-20 מיליארד דולר במימון עבור המדינות הנתרמות שלו.

 

בנק השקעות פיתוח ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד