כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מתחם הסופרים שבקרית אילת השחר

גדולי ישראל במעמד הנחת אבן הפינה ל"עטרת שלמה"

מעמד אדיר נערך בקרית אילת השחר בבני ברק מעמד הנחת אבן הפינה לתלמודי התורה של ישיבת 'עטרת שלמה' בשכונה החדשה בצפון העיר. במעמד השתתפו גדולי ישראל שהדליקו את המדורה לכבוד הרשב"י. צפו בגלריה 

גדולי ישראל במעמד הנחת אבן הפינה ל"עטרת שלמה"
הנחת אבן הפינה לעטרת שלמה בב"ב צילום: שוקי לרר ויצחק הרץ

מעמד היסטורי נערך בליל ל"ג בעומר במתחם הסופרים שבקריית איילת השחר בבני ברק בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל באו והתאספו אלפי ילדי תלמודי התורה של ישיבת עטרת שלמה מכל רחבי הארץ, הוריהם ומחנכיהם, למעמד אדיר לכבודה של תורה, מעמד הנחת אבן הפינה והתחלת בניית בנייני התלמודי תורה של ישיבת עטרת שלמה בשכונה החדשה מתחם הסופרים - איילת השחר בעיר בני ברק, ההולכת ומוקמת בצפון העיר וצפויה לאכלס בשנים הקרובות אלפי משפחות, התלמוד תורה החדש יצטרף לשלושת התלמודי תורה של עטרת שלמה בעיר בני ברק, ולעשרת התלמודי תורה של ישיבת עטרת שלמה ברחבי הארץ.

המעמד האדיר בהפקת "הלפרין הפקות" לכבודה של התורה ולומדיה התקיים בראשותם של הגרב"מ אזרחי, הגר"ד לנדו, הגרב"ד פוברסקי, הגה"צ חכם ניסים בן שמעון, הגרמ"ה הירש שיצא לראשונה ממעונו מזה תקופה ארוכה, בציבור נרשמה התרגשות מאוד גדולה לראות את הגרמ"ה, הגר"ש שטיינמן, הגר"ב ויסבקר וראשי ישיבת עטרת שלמה הגר"ח פינשטיין, הגרח"מ אוזבנד והגרש"ב סורוצקין, ראשי ישיבות מרביצי תורה יושבי על מדין רבני העיר בני ברק, אישי ציבור, מנהלי הת"ת, המחנכים, ואלפי התלמידים וההורים נ"י.

במרכז המעמד נשאו דברי חיזוק ראש הישיבה הגר"ד לנדו שבירך את הילדים שיזכו לגדול לבני תורה ותלמידי חכמים אמיתיים, ורה"י הגרב"מ אזרחי שעמד בדבריו על הזכות העצומה והשמחה הגדולה שיש בשמים מהמראה הנפלא של אלפי ילדי ישראל שלא טעמו טעם חטא ביחד עם הוספת עוד תורה בישראל, במעמד אף הובאה ברכתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בשידור ממעונו.

לאחר מכן נשאו דברים נרגשים ראשי הישיבה הגר"ח פינשטיין והגרש"ב סורוצקין, ולאחר מכן גדולי ישראל הניחו את אבן הפינה לבניין התלמוד תורה החדש שיוקם ויהיה לתל תלפיות ולמקום תורה וחינוך גדול לד' ולתורתו.

ראש העיר אברהם רובינשטיין עמד בדבריו על כך שעצם הקמת התלמוד תורה הוא בגדר נס וסייעתא דשמיא שנראה בחוש, ואין מתאים יותר מכך שהמקום תורה הגדול והעצום של ישיבת עטרת שלמה הוא הוא שחונך את השכונה החדשה של בני ברק, בכוח התורה ובזכותה, ראש העיר הכריז בהתרגשות עצומה על ההקצאה באופן רשמי והודיע כי במתחם זה ייבנו בנייני ישיבות "עטרת שלמה", ראש העיר הודה לצוות לשכתו שפעל וטרח ימים ולילות להגיע למעמד הזה ובמיוחד דוד פינקל שלא נח עד להסדרת המתחם לבנייני ישיבת "עטרת שלמה".

לאחר מכן הודלקה המדורה לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי על ידי גדולי ישראל ונדיבי הישיבה. עם סיום המעמד שבו בשמחה גדולה ובהתרוממות הרוח אלפי הילדים והוריהם לבתיהם שבכל רחבי הארץ. בהלפרין הפקות מסכמים את האירוע ההיסטורי בקורת רוח עצומה את ההצלחה הגדולה של האירוע שיזכר לדורות בתולדות מתחם הסופרים איילת השחר.

ישיבת עטרת שלמה הנחת אבן הפינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד