כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מבצע 'מגן וחץ'

הפסקת אש? ירי לגוש דן, נפילות בשדרות ובאשקלון | לילה מתוח

השעה 21:00 חלפה ולמרות הדיווחים על הפסקת אש, הירי נמשך. רקטות שוגרו לפני כן לעבר גוש דן ואזעקה נשמעה בתל אביב וסביבותיה | השיגורים יורטו על ידי כיפת ברזל, לא דווח על נפגעים | פגיעות של רקטות הערב בנתיבות, בשדרות ובאשקלון, ללא נפגעים | לילה מתוח

הפסקת אש? ירי לגוש דן, נפילות בשדרות ובאשקלון | לילה מתוח
מבצע מגן חץ צילום: מנחם גולדווג

למרות הדיווחים על הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרים, אזעקות נשמעו בשעה האחרונה בשורה של ערים בגוש דן, בין היתר בתל אביב, רמת גן, בראשון לציון ובחולון. רקטות נורו גם לעבר עוטף עזה ולערים בדרום, ולראשונה גם אל עבר באר שבע. במערכת הביטחון נערכים להגיב לירי הנרחב.

הירי מגיע ברקע הדיווחים במצרים על הפסקת האש שהושגה. לפי הדיווחים בערוץ אל-ערביה: "ישראל הודיעה למצרים כי יש לה הסתייגויות על חלק מהדרישות של הפלגים הפלסטיניים". עוד דווח כי "ישראל הסכימה לעצור את הגיחות של מטוסי הקרב בתנאי שייפסקו שיגורי הרקטות".

יירוטים מעל שדרות הערב - איתמר כהן, חדשות כל העולם

03:10 > דובר צה"ל: צה"ל והשב"כ חיסלו הלילה (חמישי) את עלי ראלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי בעת ששהה בדירת מסתור בחאן יונס. איתו חוסלו עוד שני פעילים נוספים.

02:30 > הכתב הצבאי של 'חדשות 13', אור הלר מדווח על 3 הרוגים ו-15 פצועים בחיסול בחאן יונס. ע"פ חלק מהדיווחים דירת מפגש של המועצה הצבאית של הגא"פ. דיווחים בעזה: בין ההרוגים עלי חסן ע'אלי, חבר המועצה הצבאית של הג'האד האסלאמי ואחיו מחמוד ע'אלי.

01:44 > דובר צה"ל: ראשוני: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך.

23:45 > המגעים להפסקת אש | ערוץ אל-ג'זירה מדווח כי מנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, איסמאעיל הנייה וזיאד נח'אלה, דנים זה עם זה על ההתפתחויות בשטח ועל המגעים עם המתווכים. לא נמסרו פרטים נוספים.

23:30 > בעזה מדווחים על שיגור טילים בכיוון תל אביב בשעה האחרונה. עם זאת בפועל לא הופעלה אזעקה במרכז.

22:48 > צה"ל: כ-500 רקטות נורו מעזה מאז החל המבצע, 333 חצו לשטח הארץ, 133 מטרות הותקפו.

שיגורים וירוטים - מבצע מגן וחץ - צילום: מנחם גולדווג

22:42 > מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

בנוסף, נתקפה מפקדה של היחידה הרקטית של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בבית להיא שבדרום רצועת עזה, ובו חמ"ל שמשמש לתכנון ושליטה של מתווי ירי לעבר שטח ישראל.

תקיפת מפקדה ואתר לייצור רקטות // דובר צה\"ל

22:30 > שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה ונתיבות.

21:45 > הפלסטינים מדווחים: גל תקיפות של צה"ל ברצועה.

21:27 > עיריית שדרות מעדכנת: רקטה פגעה בחצר בית בעיר. נפגע חרדה אחד, נגרם נזק לגינה. במקביל, דיווח על רקטה שנפלה באשקלון
וגרמה נזקים לכמה בתים בעיר.

21:21 > דיווח באל ג'זירה כי המגעים להפסקת אש כשלו בעקבות דרישה של הג'יאהד האסלאמי לקבל התחייבות מישראל שתחדול ממדיניות החיסולים הממוקדים.

21:10 > אזעקות ושיגורים נמשכים לעבר יישובי עוטף עזה, נתיבות ואשקלון.

20:58 > המטח האחרון? אזעקות בעוטף עזה. יירוטים מעל שמי שדרות.

שיגורים שיוצאים מעזה לעבר ישראל

20:50 > שר הביטחון גלנט בהצהרה מהקריה בתל אביב: "השגנו הישגים מרשימים. רמת תיאום, שותפות וחברות כמו שקיימת היום בין צה"ל והשב"כ - כזה דבר עוד לא ראיתי. זה מרכיב עוצמה רב חשיבות עבור המדינה. המערכה לא תמה, מקווה שנביא לסיומה בקרוב, אך ערוכים לכך שתהיה ממושכת".

20:43 > רה"מ נתניהו בהצהרה מהקריה בתל אביב: "אנחנו אומרים למחבלים - אנחנו רואים אתכם בכל מקום, ובוחרים את המקום והזמן לפגוע בכם. הנחתנו על הג'יהאד את המכה הקשה בתולדותיו, המערכה טרם הסתיימה".

20:38 > מסוקי קרב תקפו לפני זמן קצר ארבעה מתחמים צבאיים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהם מתחמים המשמשים לאחסון אמצעי לחימה. בנוסף, נתקף מתחם צבאי המשמש את הכוח הימי של הארגון. בשעה זו צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

תקיפת צה\

20:35 > מד"א: 3 נפצעו לאחר שנחבלו קלות בדרך למרחב מוגן, בהם: גבר בן 66 שנחבל בגפיים בבאר שבע, אישה בת 74 שנחבלה בפנים בגבעת שמואל וגבר בן 60 שנחבל בגבו בשדרות וילד בן 8 נפגע חרדה בגן יבנה.

20:32 > בדקות האחרונות הירי נמשך לעבר אזור אשקלון, שדרות ועוטף עזה.

20:29 > חבר הקבינט השר בצלאל סמוטריץ' באולפן 'חדשות 12': "פגענו פגיעה אנושה בג'יהאד האיסלאמי, המבצע יסתיים אם הוא יפסיק לירות. אין הפסקת אש, פנו אלינו המצרים, ואם הג’יהאד רוצה להפסיק את האש - אהלן וסהלן".

20:15 > לקראת הפסקת אש? ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת הצהרה לאזרחי ישראל בשעה 20:40.

התייעצות בטחונית הערב בלשכת ראש הממשלה.

20:07 > טיל פגע ישירות בבית מגורים בנתיבות, לא דווח על נפגעים.

20:03 > שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

20:00 > בתגובה לשיגורים: צה"ל תוקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי.

19:50 > רסיס חדר דרך התקרה לתוך חדר האוכל בישיבת 'באר התלמוד' בנתיבות באמצע ארוחת הערב שם שהו הבחורים. אין נפגעים.

טיל מעל בני ברק

המועצה האזורית אשכול ביקשה מהתושבים שלא להיכנס לשאננות ולהישאר סמוך למרחבים המוגנים. "תושבים יקרים שימו לב, למרות הדיווחים על הפסקת האש ומניסיון העבר כשיש דיווחים על הפסקת אש - אנו שבים ומדגישים כי יש להמשיך לשהות בקרבת מרחבים מוגנים או הכי מוגן שיש", נאמר בהודעה לתושבים.

הירי לגוש דן מתבצע אחרי הפוגה קלה, שהגיעה לאחר שעות ארוכות של שיגורים לעבר הדרום והמרכז. זאת, בתום יממה וחצי של שקט, למרות חיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי.

תיעוד מתקיפות צה\"ל ברצועת עזה // דובר צה\"ל

במקביל למטחים, צה"ל הודיע מוקדם יותר כי מטוסי קרב תקפו משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים השייכים לארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי ברחבי רצועת עזה, זאת בהמשך לזיהוי פעילויות של חוליות טרור סמוך לבורות שיגור ירי תלול מסלול. "התושבים מתבקשים להישמע להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות בפורטל החירום הלאומי", מסר דובר צה"ל.

מבצע מגן וחץ גוש דן אזעקות ירי רקטות שיגור רקטות מטח רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד