כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע המצב הביטחוני

נתניהו הנחה: "מצעד הדגלים ייערך לפי המתווה המסורתי"

ראש הממשלה נתניהו הנחה להוציא את מצעד הדגלים ביום ירושלים לפי "המתווה המסורתי", כלומר דרך הרובע המוסלמי. במסמך שנדון בישיבת הקבינט נכתב כי "לא מדובר בהחלטה דרמטית אלא בהמשך הנורמה במדינה ריבונית"

נתניהו הנחה: "מצעד הדגלים ייערך לפי המתווה המסורתי"
מצעד הדגלים בשער שכם צילום: ישי ירושלמי

רה"מ בנימין נתניהו הוציא הנחיה ולפיה יש להוציא לפועל את מצעד הדגלים ביום ירושלים לפי "המתווה המסורתי", כלומר דרך הרובע המוסלמי. נתניהו אף ביקש לפרסם זאת מוקדם ככל האפשר כדי לייצר בהירות, כך דווח ב"ישראל היום".

למרות המבצע הצבאי בעזה והמתיחות הביטחונית, במסמך שנדון בישיבת הקבינט המדיני־ביטחוני ביום שלישי נכתב כי "לא מדובר בהחלטה דרמטית אלא בהמשך הנורמה במדינה ריבונית. כשם שהשמש זורחת בכל בוקר, כך המצעד ימשיך במתכונתו".

ההערכה הרווחת במערכת הביטחון וכן בקרב גורמים מדיניים היא שאכן המצעד ייצא לפועל במתכונתו המסורתית חרף מבצע "מגן וחץ", שכן אותם גורמים העריכו אמש כי סופו של המבצע קרב.

גורם בקבינט אמר: "ניתנה הנחיה חד־משמעית לקיים את המצעד כמתוכנן. אין זכות וטו ואיום לחמאס להגיד לנו אם והיכן לצעוד בירושלים".

המשטרה, ושר הביטחון איתמר בן גביר, הונחו לסכם את הסדרי הביטחון הנדרשים כדי להבטיח את ביטחון הצועדים, וההנחה הרווחת כעת היא שארגוני הטרור לא יקשרו בין המערכה הנוכחית לבין יום ירושלים ביום חמישי בשבוע הבא.

יצוין כי ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא הבוקר לקיים את מצעד הדגלים כמתוכנן: "מדינת ישראל לא תשאל ארגוני טרור אם מותר לה או אסור לה לצעוד בירושלים עם דגלי ישראל".

לפיד הוסיף: "צריך כמובן לוודא שזה נעשה נכון. אני מאוד מקווה שתהיה השגחה אישית של ראש הממשלה ושר הביטחון כדי לוודא שהשר לביטחון לאומי לא יפוצץ את האירוע בכוונה".

מארגני המצעד הבהירו אמש כי הוא מתוכנן לעבור כבכל שנה דרך שער שכם, למרות ההסלמה הביטחונית.

סא"ל (מיל') מאיר אינדור, יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" וממייסדי מצעד הדגלים, אמר ל"ישראל היום" כי, "כניעה לאיומי הטרור מביאה עוד טרור, כי אז ראשי הטרור רואים שהאיומים שלהם מצליחים".

לדבריו, "אין שום קשר בין צעידתנו בשוקי העיר העתיקה ביום ירושלים לבין החזית הדרומית, למעט זה שהאויב מריח חולשות או הצהרות של פוליטיקאים ומטפס עליהן".

מצעד הדגלים יום ירושלים מבצע מגן וחץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד