כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עדכונים שוטפים

היום השלישי למבצע 'מגן וחץ': אחרי החיסול הלילי - בישראל נערכים להמשך הלחימה

בישראל נערכים לתגובת הג'יהאד האסלאמי שתגיע בעקבות חיסולו של  מפקד מערך הרקטות שנהרג יחד 2 מפקדים נוספים בהם אחיו | אזעקות נשמעו בעוטף, צה"ל ממשיך לתקוף. מתחילת הלחימה: למעלה מ-500 רקטות נורו | חבר הקבינט: "מתארגנים גם למערכה מול חמאס" | מתעדכן

היום השלישי למבצע 'מגן וחץ': אחרי החיסול הלילי - בישראל נערכים להמשך הלחימה
ירי לישראל, החיסול בעזה צילום: פלאש 90

ישראל נכנסת הבוקר (חמישי) ליומו השלישי של מבצע 'מגן וחץ' ברצועת עזה, שהחל עם חיסולם של שלושת בכירי ארגון הג'יהאד האסלאמי. למרות שאמש היה נראה כי המגעים להפסקת אש הולכים ומתקדמים, ישראל התנקשה הלילה במפקד מערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי, עלי ע'אלי, יחד שני מפקדים נוספים בהם גם אחיו. השלושה חוסלו בדירת מסתור בחאן יונס שבדרום הרצועה, ובארגון הביטחו לנקום את מותם. במקביל, צה"ל ממשיך גם הבוקר בתקיפת משגרים ואתרים של הארגון.

בישראל נערכים כי הארגון ישגר מטחי רקטות לעבר ישראל כתגובה לחיסול, ייתכן אף למרכז הארץ. "התגובה הצפויה של הארגון תחשוף את חולשת האויב",אמר גורם בג'יהאד האסלאמי לערוץ אלג'זירה. ברקע המגעים להפסקת אש, במהלך הלילה לא נשמעו אזעקות בשטח ישראל. הבוקר, אחרי שעות ארוכות של שקט, הופעלו התרעות בכמה יישובים בעוטף עזה. כל הרקטות יורטו או נפלו בשטחיפ פתוחים, לא דווח על נזק או על נפגעים. במערכת הביטחון סבורים כי גם הג'יהאד האסלאמי מעוניין לסיים את סבב הלחימה, אך יהיה חייב לנקום את חיסול הבכירים.

14:50 - בעזה מדווחים: חיל האוויר ממשיך לתקוף ברצועה

14:30 - גורמים בזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי לאלג'זירה: "התגובה על חיסול עלי ע'אלי בדרך"

14:10 - שר החוץ המצרי: "כשלנו בניסיונות להביא להפסקת אש "

13:52 - הירי התחדש: צבע אדום בניר עם

13:50 - שר הביטחון: "הנחתי להכין שורת פעולות נוספות ולהיערך לאפשרות של התרחבות הירי"

13:40 - 12 מחבלים חוסלו ע"י צה"ל מאז החל המבצע העזה 

13:30 -  הג'יהאד האיסלאמי: "בשעות הקרובות ננקום את חיסולו של עלי חסן ראלי, מפקד מערך הרקטות שחוסל בלילה"

13:20 - זוהתה פגיעה ישירה בלול במטח האחרון למועצה אזורית אשכול, נזק כבד נגרם. מדובר בנפילה חמישית שאותרה בתוך אותו יישוב בשעה האחרונה, סמוך לבתי מגורים

13:05 - גורמים בג'יהאד האיסלאמי לאל-ג'זירה: אנחנו מכחישים את הדיווחים על השגת הסכם הפסקת אש עם ישראל, התיווכים נמשכים.

13:00 - בצל המתיחות הביטחונית, מארגני המחאה בקפלן הודיעו כי הם מתכננים לקיים גם בשבת הקרובה הפגנות ברחבי הארץ "תחת הוראות הבטיחות של משטרת ישראל"

12:50 - צה"ל תקף חמ"ל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני במרחב רצועת עזה

12:10 - המועצה האזורית אשכול: במטח האחרון זוהו שלוש נפילות בתוך אחד הישובים, בסמיכות לבתי מגורים. אין נפגעים בגוף, נזק קל נגרם.

12:06 - צבע אדום בעוטף עזה

11:50 - גורמים בג'יהאד האיסלאמי: "ממשיכים להגיב על פשע החיסול. התנאי להפסקת אש- עצירת החיסולים של מנהיגי הג'יהאד והפלגים"

11:40 - צה"ל: הותקפה עמדת תצפית להכוונת שיגורי נ"ט של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי

11:35 - אזעקה נשמעה בקיבוץ כרם שלום

11:30 - מד"א: מתחילת מבצע "מגן וחץ" טופלו 32 בני אדם ברחבי הארץ, בהם: 15 שנחבלו קל בדרך למרחב המוגן ו-17 נפגעי חרדה.

לפי צה"ל, נכון לשעה 07:00 בבוקר: מאז החלה הלחימה שוגרו לישראל 507 רקטות, אך 110 מהן נפלו בשטח הרצועה. 154 רקטות יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות. עד כה תקפה ישראל 147 מטרות של ארגון הג'יהאד האסלאמי.

בישראל לא ממהרים, גם הבוקר לדבר על סיום המבצע. "בג׳יהאד ובחמאס מבינים היטב מה המשמעות של הסיכולים הממוקדים", אמר השר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, ראש השב"כ לשעבר, חה"כ אבי דיכטר "הג׳יהאד האיסלמי מחפשים את הנקמה. סיום המערכה יבוא רק כשנבטיח הרתעה חזקה. לישראל יש עוד המון מה לומר, התקיפות נמשכות והפסקת האש תגיע כשנבטיח שהמסר עבר. אנחנו מתארגנים גם למערכה מול חמאס".

עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי, חוסל על ידי מטוסי קרב. ע'אלי היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, בין היתר גם על המטחים האחרונים במבצע "מגן וחץ". ע'אלי הכווין ולקח חלק במתווי הירי ובמטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר".  ע'אלי נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו. "צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול על מנת לשמר את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל", מסר הבוקר דובר צה"ל.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הבוקר על הפסקת האש: "עד שזה לא רשמי זה לא רשמי. צה"ל מתמקד בתקיפות על מי שיורה עלינו ובהגנה. אנחנו בתוך מבצע ולא מתייחסים להפסקת האש עד שהיא תיכנס לתוקפה. עד אז ממשיכים לפעול. מדיניות המצב בעורף הוארכה עד מחר".

 

מבצע מגן וחץ רצועת עזה שיגורים הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד