י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר היערכות של שבועות

סיפוק עצום בהכנסת אורחים רשב"י: רבבות לקחו חלק בסעודה הגדולה בעולם

מספר שיא של מתפללים פקד את מתחם הכנסת אורחים רשב"י שבראשות הרב פרלמוטר והרב קרליבך • אוהל נשים ענק שטרם נראה כמותו הוקם במיוחד לטובת ציבור הנשים • לאחר שבועות של היערכות מסכמים בהנהלה את מבצע מירון בהצלחה חסרת תקדים • אשרי עין ראתהו

סיפוק עצום בהכנסת אורחים רשב"י: רבבות לקחו חלק בסעודה הגדולה בעולם
הכנסת אורחים במתחם 89 במירון צילום: באדיבות המצלם

רבבות אנשים פקדו את מתחם הכנסת אורחים רשב"י שבראשות הרב פרלמוטר והרב קרליבך שהוצב השנה במתחם ההילולא המורחב - "מתחם 89" שם נערכו מעמדי ההדלקות, מנהגי החלאק'ה כמו גם היכלי לימוד ותפילה.

מתחם הכנסת האורחים נפתח בערב ל"ג בעומר כאשר אלפי המתפללים שהיו בדרכם להדלקה הראשונה של כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א היו הראשונים לפקוד את המתחם וליהנות ממזון חם וטרי כיד המלך.

מאז ועד השעות הקטנות של הלילה במוצאי ל"ג בעומר ערכו בהכנסת אורחים רשב"י שבראשות הרב פרלמוטר והרב קרליבך את סעודת ההילולא הגדולה בעולם לזכר קדשו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

רבבות העולים מירונה נהנו לאורך היממה כולה ממנות בשריות חמות ומזינות שהוכנו בו במקום והוגשו בצורה מכובדת וכיד המלך. בשונה ממקומות אחרים מאות אלפי המתפללים שפקדו את הכנסת האורחים הגדולה במירון נהנו מאירוח כיד המלך ברוב פאר והדר עם מתן יחס אדיב ומסור על ידי מאות סדרנים שעמדו הכן על מקומם לשרת את ההמונים.

לראשונה השנה הקימו בהכנסת אורחים רשב"י שבראשות הרב פרלמוטר והרב קרליבך אוהל נשים ענק שטרם נראה כמותו בהר מירון מאז ומעולם. אוהל הנשים התפרס על פני מאות מטרים והוא שימש כמקום המרכזי ביותר ברחבי הר מירון שם גם ציבור הנשים נהנו מסעודות חמות וטריות שהוגשו בצורה נקייה ומכובדת.

חידוש נוסף שנרשם השנה בסעודת ההילולא הגדולה בעולם היה חלוקת מיני מתיקה לאורך כל שעות ההילולא לציבור המתפללים שפקדו את המתחם הממוזג ורחב ידיים. גם סגולת הח"י רוטל התרחבה כאשר בהנהלה החליטו לחלק השנה לכל דיכפין כוסות יין משובחות לכבוד יום שמחתו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

בהנהלת הכנסת אורחים רשב"י אף חשפו את המספרים האסטרונומיים שהרכיבו את סעודת ההילולא הגדולה בעולם: 110,000 מנות בשריות, 50,000 שניצל עוף, 40,000 קציצות בשר, 20,000 צלי כתף, 15,000 מנות טשולנט ו-20,000 טון ירקות.

בנוסף, 120,000 מנות קוגעל, 60,000 עוגות בוקר, 9,000 ק"ג מאפים, 6,000 ליטר מיץ ענבים, 40,000 לחמניות, 60,000 בקבוקי שתייה מתוקה, 150,000 בקבוקי מים, 12,000 שקיות שוקו, 25,000 סלטים אישיים ו-15,000 מנות ארוחת בוקר חלבית.

מדובר ללא ספק במספרים חסרי תקדים אשר סיפקו עונג ורוגע לרבבות המתפללים אשר זכו לקיים את המסורת של אכילה ושתייה בהר מירון בהכנסת האורחים הקדומה ביותר שנוסדה עוד לפני עשרות שנים על ידי מרנא האר"י זיע"א, כאשר מאז ועד היום דואגים בהכנסת אורחים רשב"י שבראשות הרב פרלמוטר והרב קרליבך לחלק במהלך השנה כולה אוכל ושתייה לציבור העולים מירונה כאשר שיא הפעילות מגיע ביום ההילולא אז כאמור מחולקים מאות אלפי מנות לציבור המתפללים.

יצוין כי סיפורי ישועות כבירים מתחוללים מידי שנה בשנה בקרב אלפי התורמים שלוקחים חלק בפעילות הכבירה של הכנסת אורחים רשב"י שבראשות הרב פרלמוטר והרב קרליבך. כך לדוגמא, בעיצומו של ל"ג בעומר האחרון נרשם מחזה מרגש במתחם כאשר אב נרגש ביקש מהרב קרליבך לגזוז את מחלפות ראשו של בנו בן השלוש אשר נולד לאחר שנות ציפיה ארוכות בזכות התרומה שהוא הרים להכנסת אורחים רשב"י.

כך גם לאורך ההילולא כולה הגיעו אנשים רבים למתחם המרווח בכדי לערוך "לחיים" על ניסים וישועות שזכו לראות עין בעין לאחר שהם לקחו חלק בסעודת ההילולא הגדולה בעולם הנערכת מידי שנה בשנה בהר מירון לזכר התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

בהנהלת הכנסת אורחים רשב"י שבראשות הרב פרלמוטר והרב קרליבך מסכמים בסיפוק אדיר את סעודת ההילולא הגדולה בעולם ואומרים: "זוהי שמחה עצומה לעמוד אחרי ההילולא ולומר שגם השנה זכינו לעשות זאת בהצלחה גדולה. זכינו לכבד את הרשב"י וזכינו לגרום למאות אלפי המתפללים לשמוח בשמחת הרשב"י. ראינו כאן במתחם שמחה עצומה שלא ניתן להסביר במילים".

"במהלך ההילולא חילקנו מאות אלפי מנות וראינו איך הציבור נהנה מהמתחם הענק, המרווח והממוזג לצד היחס האדיב מצד צוותי המטבח והסדרנים. זוהי זכות עצומה להמשיך את המסורת שייסד האר"י הקדוש ואנו מודים מעומק הלב למי שלקח חלק בזה".

לסיכום אמרו בהנהלת הכנסת אורחים רשב"י, "לאחר שבועות ללא שינה אנו שמחים לראות שגם השנה עשינו זאת בהצלחה מופלגת בסיעתא דשמיא. ראינו כאן רבבות אנשים וזוהי באמת זכות עצומה. מודים גם מעומק הלב לשר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש ופרויקטור ההילולא יוסי דייטש שלא נחו לרגע וזכו להשיב את השמחה להר מירון בבטחה ובשמחה".

הכנסת אורחים הילולת הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד