כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקח חלק משמעותי בשיגורים

תיעוד: חוסל אחמד אבו דקה, סגן מפקד הכוח הרקטי בג'יהאד האסלאמי

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ חוסל סגן מפקד הכוח הרקטי בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, אשר לקח חלק משמעותי בפיקוד ובביצוע מטחי הירי לעבר ישראל | אבו דקה הוא סגנו של עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הגא"פ אשר סוכל לפנות בוקר בתקיפת צה"ל ושב"כ בחאן יונס

תיעוד: חוסל אחמד אבו דקה, סגן מפקד הכוח הרקטי בג'יהאד האסלאמי
אחמד אבו דקה צילום: רשתות חברתיות

צה"ל תקף וחיסל לפני זמן קצר (חמישי) בכיר נוסף של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, אחמד אבו דקה, סגן מפקד הכוח הרקטי בגא"פ. 

אבו דקה היה אחראי על ירי רקטי לעבר שטח ישראל בימים האחרונים, בפרט לשטח שדרות, ועל הניהול השוטף של הכוח.

אבו דקה פעל רבות לקידום, תכנון וביצוע של פיגועי ירי רקטי לשטח ישראל. בנוסף, לקח חלק במטחי הירי של הכוח במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר" לעבר העורף הישראלי.

הלילה חוסל כאמור עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד האסלאמי, על ידי מטוסי קרב. ע'אלי היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, בין היתר גם על המטחים האחרונים במבצע "מגן וחץ".

ע'אלי הכווין ולקח חלק במתווי הירי ובמטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר". ע'אלי נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו. "צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול על מנת לשמר את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל", מסר הבוקר דובר צה"ל.

שר הביטחון יואב גלנט: "במבצע משולב לצה״ל ושירות הביטחון הכללי, סיכלנו לפני זמן קצר את אחמד אבו-דאקה, שהיה אחראי למטחי הרקטות האחרונים על מדינת ישראל. הוכחנו פעם נוספת כי כל מי שאחראי לירי לשטח ישראל, ישלם את המחיר הכבד ביותר שיש".

מבצע מגן וחץ חיסול ממוקד הגיאהד האיסלאמי רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד