י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
נערכים לפיגוע מפתיע

ההערכה בישראל: איראן מטרפדת את המגעים לרגיעה

בישראל מעריכים כי איראן מטרפדת את הפסקת האש מול ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. הסיבה: קבלת ההסכם מבחינת האיראנים תהיה כניעה מוחלטת לישראל, מאחר והארגון שהכי מזוהה איתם לא הצליח לרשום אפילו הישג אחד. במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של פיגוע מפתיע מכיוון יו"ש ויכול לשנות את התמונה

ההערכה בישראל: איראן מטרפדת את המגעים לרגיעה
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

גורמים בישראל מעריכים כי איראן מטרפדת את הפסקת האש מול ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. על פי ההערכות איראן לוחצת על בכירי הג'יהאד האסלאמי השוהים מחוץ לרצועת עזה, ונמצאים כעת בלבנון, להתנגד להפסקת האש בכל דרך. כך דווח ב'ווינט'.

קבלת ההסכם מבחינת האיראנים תהיה כניעה מוחלטת לישראל. זאת בשל העובדה שהארגון שהכי המזוהה איתם - הג'יהאד האסלאמי, חטף מכה קשה – ועד כה לא הצליח לרשום הישג אחד בסבב הנוכחי, לא בירי רקטות, לא בניסיונות לשגר טילי נ"ט ולא בהוצאת פיגועים לפועל.

לכן עד שלא יירשם להם הישג מסוים, מבחינת האיראנים הלחץ להמשיך את המערכה ולא לחתור להסכם הפסקת אש יימשך.

כזכור, איראן, מממנת מידי שנה את הג'יהאד בעשרות מיליוני דולרים. במבצע הזה התברר לפי שעה כי ההשקעה ירדה לטמיון. כחלק מהלחץ שלה נגד הפסקת אש, גורמים איראנים החלו לתדרך בכלי התקשורת המקומיים ומציגים זאת כשיתוף פעולה עם ישראל.

חמאס, שעד עתה לא הצטרך לסייע לג'יהאד אלא יושב על הגדר, מעוניין שהספקת האש תיכנס לתוקפה במטרה למנוע פגיעה כלכלית ולצמצם את משך המערכה, שגורמת לנזקים והביאה לסגירת המעברים, כך שלא ניתן להכניס סחורות לעזה ונמנעת יציאתם של 18 אלף פועלים ברצועה לישראל.

יצוין כי למרות שבצה"ל ובשב"כ יש סיפוק מהמבצע עד כה. במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של פיגוע מפתיע, שיכול לצאת לא רק בעזה אלא גם ביהודה ושומרון, ושאיתו ירצה הג'יהאד לסיים את המערכה כ"הישג".

ישראל הצליחה עד כה ליצור בידול בין הזירה הדרומית לזירה הצפונית ולמנוע גם מחמאס להצטרף אליה, עם זאת כאמור, העיניים נשואות גם על הגזרה ביהודה ושומרון מחשש שפיגוע מוצלח עלול לשנות את התמונה.

איראן מבצע מגן וחץ הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד