י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משק כנפי ההיסטוריה

ברית ערים תאומות בין טלזסטון לטלז שבליטא

מדובר ביוזמה של ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון יצחק רביץ במטרה לחזק את המודעות ההיסטורית של העבר המפואר של קדושי טלז, ואת החיבור להווה המפואר של היישוב התורני המשגשג בשער לירושלים. משלחת מכובדת מארץ הקודש תגיע לטלז למעמד החתימה על ההסכם

ברית ערים תאומות בין טלזסטון לטלז שבליטא
ראש המועצה רביץ בשיחת זום עם ראשי העיר של טלז צילום: באדיבות המצלם

בתום סדרת מפגשים ושיחות ממושכות בין ראש מועצת טלזסטון – קרית יערים יצחק רביץ לראש עיריית טלז שבמדינת ליטא מר תומס קטקוס, סוכם על ברית ערים תאומות בין טלז לטלזסטון, ברית שתביא לידי ביטוי את הקשר והחיבור ההיסטורי בין הרשויות.

במפגש הסיכום השתתפו לצד ראש המועצה וראש העיר גם שגרירת ישראל בליטא הדס ויטנברג, סגן השגרירה ארז גולן, וראש מנהל קשרי החוץ בשלטון המקומי שירי שטיינהרדט. המשתתפים הודו לראש המועצה יצחק רביץ על היוזמה שתפיח רוח חיים בהיסטוריה של העיר טלז הליטאית, ותעלה על נס את החיבור העמוק בין ההיסטוריה להווה.

ראש מועצת טלזסטון יצחק רביץ ציין במפגש הסיכום שבו התקבלה ההחלטה הסופית כי לא רק שם היישוב הוא על שם קדושי טלז, אלא גם הרחובות הראשיים ביישוב נקראים על שם דמויות הוד בולטות שחיו ופעלו בטלז, מרן הגר"א גורדון ראש ישיבת טלז ורב העיר, חתנו מרן הגרא"י בלוך שכיהן אף הוא כראש ישיבה ורב העיר, והרחוב השלישי ע"ש קדושי טלז שנעקדו על קידוש השם בכ' תמוז תש"א.

ראש המועצה הסביר לעמיתיו הליטאיים כי ביהדות מבססים את הווה על יסודות העבר המפואר. "אנו מתרפקים בגעגוע על הקהילה היהודית של טלז, שמרכזה כמובן היה הישיבה הקדושה שהוציאה מתוכה גדולי עולם. היישוב טלזסטון נבנה לזכרם ולציין את תורתם ודרכם הרוחנית".

ראש עיריית טלז ציין בשיחה הוא נרגש לקראת ההסכם ההיסטורי, וסיפר כי הוא עוקב אחרי פעילות המועצה והעומד בראשה כבר מתקופת הקורונה - אז הייתה טלזסטון המועצה שעמדה בחנית המאבק. "אני זוכר לטובה את ההצלחה שלך הרב רביץ לנהל את התקופה הסוערת הזו ביד רמה, וקורא על הפעילות והשגשוג של היישוב בהנהגתך. אני מאחל לנו שיתוף פעולה פורה, ומחכה לפגישתנו".

ראש עיריית טלז התחייב בפני הרב רביץ שהעירייה בראשותו תציב לוח זיכרון באזור המקום בו פעלה ישיבת טלז המעטירה.

יצוין כי לקראת מעמד החתימה המרגש שיתקיים במהלך חודש תמוז לציון טבח יהודי העיר, תגיע משלחת מכובדת בראשות ראש המועצה הרב יצחק רביץ וצאצאיו של מרן הגר"א גורדון זצוק"ל. בעיריית טלז כבר מתכוננים בהתרגשות לביקור ההיסטורי, והרשויות הונחו להיערך בהתאם.

ביישוב הביעו התרגשות על הבשורה, והתושבים סיפרו שהם ממתינים בהתרגשות למעמד החתימה הרשמי והחגיגי. גם בעיר טלז שבליטא דיווחו על שהם רואים בכך מעט מן המעט ממה שהם יכולים לעשות כדי להביע חרטה על ימי הזוועות שעברו יהודי העיר והמדינה כולה.

יצחק רביץ טלזסטון ליטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד