ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לא זכו

3 אתיופים שהיו בדרכם לישראל נהרגו בקרבות בגונדר

שלושה אתיופים שחיכו לעלות לישראל נהרגו בקרבות בגונדר.ההרוגים היו בין אלפי מהגרים פוטנציאליים המשתייכים לפלאשמורה. חיילי הכוחות המיוחדים ירו לכל מקום, לא כיוונו לעבר אנשים בכוונה, אבל הכדורים פגעו בסופו של דבר באנשים

3 אתיופים שהיו בדרכם לישראל נהרגו בקרבות בגונדר
עולים מאתיופיה נוחתים בנתב"ג צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שלושה אזרחים אתיופים שהמתינו בעיר גונדר להתאחדות עם בני משפחה בישראל נהרגו מירי הקשור לסכסוך בתוך הכוחות המזוינים, כך מסר מתאם מהקהילה שלהם ביום חמישי.

המוות אירע בתחילת החודש בגונדר, שם התפרעו כוחות אזוריים באזור אמהרה באתיופיה במחאה על החלטת הממשלה לפרק אותם, כך לדברי אדם בגונדר שסייע לעולים פוטנציאליים לישראל, שביקש לא להזכיר את שמו מסיבות ביטחוניות.

"חיילי הכוחות המיוחדים ירו לכל מקום, לא כיוונו לעבר אנשים בכוונה, אבל הכדורים פגעו בסופו של דבר באנשים שהיו בגונדר, וחלקם נפגעו למרבה הצער", אמר המקור ל"טיימס אוף ישראל". המקור אמר גם כי שישה מהגרים פוטנציאליים נוספים שהמתינו לעלות לישראל, בהם לפחות ילד אחד, נפצעו אך החלימו מאז.

שלושת ההרוגים לא נהרגו בגלל אנטישמיות, הוסיף המקור. ההרוגים היו חברים בקהילה הידועה בשם פלאשמורה, שאבות אבותיהם היו יהודים שהתנצרו בכוח במאה ה-19. המאמצים שלהם לעלות לישראל מסובכים יותר ומטופלים בצורה שונה מאלה של יהודי אתיופיה שאבותיהם לא התנצרו, המכונים ביתא ישראל.

בשנת 2020 פתחו הממשלה והסוכנות היהודית במאמץ להביא לישראל גל של 3,000 עולים חדשים מקהילת הצאצאים במסגרת מבצע בשם צור ישראל. המבצע, שעוכב בגלל הקורונה והתפרצות של סכסוכים רבים באתיופיה נמשך.

 

אתיופיה הרוגים ופצועים פלאשמורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד