כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עתירה: "תרמית המיסים" שגרמה נזק של מיליארד וחצי ש"ח

תרמית המיסים של הרשות הפלסטינית: נזק של מיליארד וחצי ש"ח לישראל בשנת 2021 | העתירה שהוגשה

עתירה: "תרמית המיסים" שגרמה נזק של מיליארד וחצי ש"ח
מכולות צילום: FREEPIK

עתירה שהגיש השבוע פורום קהלת לבג"צ, דורשת למנוע מהמדינה להעביר מסי יבוא לרשות הפלסטינית. את ההעברת המיסים בניגוד לחוק, חשף מבקר המדינה כבר בשנת 2020.

לפי דו"ח מבקר המדינה, בכפוף להסכמים ישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית את המסים העקיפים עבור מוצרים מיובאים בשיעור שנקבע על פי הצהרת היבואן, ומעבירה לרשות את המס הנגבה. אלא שבמקרים רבים אותם מוצרים נמכרים בפועל בישראל, ולמדינה נגרמת פגיעה כפולה: גם מסי היבוא עברו שלא לצורך לרשות הפלסטינית וגם אותם מוצרים שהוברחו למעשה לארץ יימכרו "בשחור" ללא תשלום מע"מ או מס הכנסה.


עו"ד אריאל ארליך

בדיקת המבקר העלתה כי אחוז המטענים שלא מועברים מועברים לרשות הפלסטינית ומייצרים נזק כלכלי לישראל, הולך ועולה עם השנים. בשנת 2016 35% מהמטענים לא הועברו לשטחי הרש"פ וגרמו הפסד בסך 450 מיליון שקלים לישראל, בשנת 2019 סך המטענים שלא הועברו כנדרש עמד על 66%, והנזק לישראל עמד על כ־543 מיליון שקלים.

לטענת המבקר סחורות אלה שנמכרות בשטחי ישראל מרחיבות את השוק השחור, מגדילות את העלמת המסים ומחזקות את גורמי הפשיעה בישראל.

נתונים שסיפקה רשות המסים ומובאים במסגרת העתירה חושפים שבשנת 2021 הועברו לרשות הפלסטינית רק 16.9% מכלל המטענים שהוצהרו עליהם כסחורה פלסטינית. היקף הנזק הישיר לקופת המדינה בשנת 2021 בעקבות תרמית זו, נאמד בכמיליארד וחצי שקלים.

בעתירה, טוען עו"ד אריאל ארליך בשם פורום קהלת כי רשות המסים ומשרד האוצר ממשיכים להעביר את המסים הנגבים לרשות הפלסטינית בניגוד לחוק, למרות שהם מודעים לעובדה כי רוב הסחורה אינה מגיעה ליעדה המוצהר.

עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד