י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חששות עמוקים"

ארה"ב מזהירה מהמדינה המפתיעה שתומכת ברוסיה

נשיא דרום אפריקה הורה לפתוח בחקירה לאחר ששגריר ארה"ב בפרטוריה האשים את מדינתו בכך שסיפקה נשק לרוסיה | תרגילים ימיים ומשלוח הנשק, תרמו לחששות לגבי נאמנותה המוטלת בספק של דרום אפריקה

ארה"ב מזהירה מהמדינה המפתיעה שתומכת ברוסיה
ספינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמאפוסה, אמר כי חקירה מתנהלת לאחר ששגריר ארה"ב בפרטוריה האשים את מדניתו בכך שסיפקה נשק לרוסיה למרות ההצהרות בדבר הנייטרליות שלה במלחמת אוקראינה. הממשלה פותחת בחקירה עצמאית בהובלת שופט בדימוס על ההאשמה, כך נמסר ממשרדו של רמאפוסה בהצהרה היום (חמישי).

מוקדם יותר, שגריר ארה"ב בדרום אפריקה, ראובן בריגטי, אמר לעיתונאים מקומיים בתדרוך כי וושינגטון בטוחה שכלי שיט רוסי אסף לתוכו אספקה של נשק ותחמושת מדרום אפריקה בדצמבר.

"בין הדברים שצויינו היו עגינת ספינת המשא הרוסית 'ליידי R' בנמל סימון-טאון בין ה-6 בדצמבר ל-8 בדצמבר 2022, שבה אנו בטוחים שהעלתה כלי נשק, תחמושת... כשהיא עשתה את דרכה חזרה לרוסיה", אמר בריג'טי ב- תדרוך לעיתונאים מקומיים, כפי שצוטט על ידי סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

"חימוש רוסיה על ידי דרום אפריקה אינו מקובל", אמר בריגיטי, והוסיף כי לבכירים בארה"ב היו "חששות עמוקים" מכך שדרום אפריקה לא תכבד את המדיניות של ניטרליות ביחס למלחמת רוסיה.

וושינגטון הזהירה שוב ושוב מדינות מפני מתן תמיכה חומרית לרוסיה, והזהירה כי מאלו שיעשו זאת עלולים להישלל גישה לשווקים החשובים בעולם.

בריג'טי אמר את הדברים לעיתונאים לאחר שובו לפרטוריה לאחר שליווה משלחת דרום אפריקאית ברמת דרג גבוה לארצות הברית.

דרום אפריקה ערכה בפברואר תרגילים ימיים משותפים עם רוסיה וסין - שכינתה זאת בתור תרגילי שגרתה - שארה"ב ומעצמות מערביות אחרות הביעו דאגה לגביהם באותה עת.

בריג'טי אמר ביום חמישי כי התרגילים הימיים ונושאים אחרים, בנוסף למשלוח הנשק, תרמו לחששות לגבי נאמנותה המוטלת בספק של דרום אפריקה.

דרום אפריקה היא אחת מבעלות בריתה החשובות ביותר של רוסיה ביבשת המפולגת על רקע פלישתה לאוקראינה, אך היא טענה שהיא חסרת פניות בסכסוך ונמנעה מהצבעה על החלטות האו"ם על המלחמה.

רוסיה דרום אפריקה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד