ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

איומי סכין ועוברי אורח שנמלטו: כתב אישום בפרשת החטיפה והשוד בבני ברק

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד ישראל משה,  תושב בני ברק ושני קטינים נוספים, במסגרת פרשת חטיפת הצעיר החרדי שנחשפה ב'בחדרי חרדים' | הנסיעה לחורשה, האיומים, השוד ועוברי האורח שנמלטו: כתב האישום המלא

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד ישראל משה, בן 24 מבני ברק ושני קטינים נוספים, לאחר שחטפו צעיר חרדי ברכבו, הכו ושדדו אותו לאור יום בבני ברק. פרטי הפרשה נחשפו לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

לפי כתב האישום, לצורך החטיפה חבר אחד הקטינים יחד עם משה לאדם אחר ותכנן להוביל את המתלונן בתחבולה למקום שבו יארבו לו, יתקפו אותו, ויובילו אותו בכוח ובאיומים למקום אחר, שם ישדדו אותו ויפגעו בו. בני החבורה יצרו קשר דרך "אינסטגרם" עם המתלונן, כשהם מתחזים, וקבעו להיפגש עמו בבני-ברק. לאחר שבני החבורה הבחינו בהגעת המתלונן ברכבו, יצאו לעברו על אופניים וקורקינט.

הקטין הראשון וונאשם נוסף התנגשו עם האופניים בחזית רכבו של המתלונן וגרמו לנזק ברכב. השניים פתחו את דלת הנהג והכו את המתלונן, כאשר הקטין עושה זאת באמצעות מוט ברזל, כשפניהם מכוסות. לאחר מכן הוציאו את המתלונן מרכבו והמשיכו לתקוף אותו, כשבמקביל לכך מונע משה מהמתלונן להמלט ודוחף אותו למושב האחורי. את מעשיהם ביצעו בני החבורה לעיניי עוברי אורח שונים שהבחינו במעשיהם, וחלקם נסו מהמקום בבהלה.

אימה בבני ברק: חטפו צעיר חרדי ברכבו ושדדו אותו באיומי סכין

הקטין הראשון התיישב במושב הנהג שברכב, למרות שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה, והאחר שנשא עמו סכין התיישב לצד המתלונן במושב האחורי. הקטין החל בנסיעה מהרחוב לחורשה סמוכה, כאשר משה רכוב על קורקינט בסמוך אליהם. במהלך נסיעתם לחורשה, הצמיד האחר את הסכין לגרונו של המתלונן, ואמר לו שאם ידבר "יתפור אותו", וזאת במטרה להטיל עליו איימה ולמנוע את התנגדותו. הקטין תיעד מעשה זה במכשירו הטלפוני הנייד.

בסמוך לכך, יצר האדם האחר קשר טלפוני עם הקטין השני וביקש ממנו להגיע לחורשה. בהגיעם, הקטין הראשון והאחר יצאו מהרכב ופנו לשוחח עם משה, כשהם מותירים את המתלונן במושב האחורי. בחלוף מספר דקות הגיע לחורשה הקטין השני, למרות שהיה אמור להימצא באותו זמן במעצר בית בבית הוריו, לפי הוראת בית המשפט. הקטין השני שאל את בני החבורה מה רצונם מהמתלונן והם השיבו לו שהם רוצים ליטול ממנו כסף, והציעו לו שיישאר עמם.

בני החבורה המורחבת הכניסו את המתלונן לרכבו, כשעמו האדם האחר והקטין הראשון, שנהג ברכב בחזרה לרחוב. בהגיעם לרחוב, הורו בני החבורה המורחבת למתלונן לצאת מרכבו, ובהמשך לשבת על הקרקע, כשעוברי אורח שונים מבחינים במעשיהם. בני החבורה המורחבת הורו למתלונן לשבת על כיסא הנהג שברכבו ולנסוע לאתר בנייה סמוך, כשלצדו הקטין הראשון אוחז במוט הברזל. בהגיעם לאתר, איים הקטין הראשון על המתלונן, כי אם לא ימסור לידיו את מכשירו הנייד, יכה אותו בראשו באמצעות מוט הברזל.

לאחר מכן, הקטין הראשון, בנוכחות יתר בני החבורה המורחבת, דרש מהמתלונן כי ימסור לידיו את הסיסמה. הקטין השני הציע ליתר בני החבורה המורחבת כי ישיבו למתלונן את מכשירו, אך אלו מסרו כי יעשו כן רק אם המתלונן ימסור לידיהם 2,000 ש"ח. הקטין השני פנה למתלונן והפציר בו להסכים לדרישת יתר בני החבורה המורחבת, אך להשיבם כי אין בידו את סכום הכסף הדרוש, אלא סכום נמוך יותר.

בני החבורה המורחבת הורו למתלונן להיכנס לרכבו כשעמו הקטין הראשון והאדם האחר, לנסוע לכספומט הנמצא בבני-ברק ולמסור לידיהם 1,000 ש"ח. בשל חששו, משך המתלונן את הסכום ומסרם לידי משה. המתלונן ביקש מבני החבורה שישיבו לו את מכשירו הנייד, אך אלו הותירו אותו בידיהם. בני החבורה המורחבת הורו למתלונן להיכנס לרכבו, כשעמו הקטין הראשון והאדם האחר ולנסוע חזרה לחורשה. בשלב זה הקטין השני נפרד מיתר בני החבורה המורחבת. לאחר שהגיעו לחורשה והורו למתלונן לצאת מרכבו, הקטין הראשון והאדם האחר תקפו את המתלונן, כאשר הקטין הכה אותו באמצעות מוט הברזל. בני החבורה איימו על המתלונן כי אם יחשוף את מעשיהם ויתלונן למשטרה – יפגעו בו, וציינו כי הם יודעים היכן הוא ומשפחתו מתגוררים. כשעה לאחר המפגש הראשון בין בני החבורה למתלונן, השיבו לו את מכשיר הטלפון הנייד, ואפשרו לו לעזוב את החורשה. בשל מעשי הנאשמים נגרמו למתלונן סימני חבלה חיצוניים בשוק השמאלית, נפיחות ושטף דם באמה השמאלית.

 

 

חטיפה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד