ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מסייעים לפוטין

מצרים מצפצפת על בקשת ארה"ב לחסום מעבר מטוסים רוסיים

מצרים שנחשבת בעלת ברית של ארה"ב דחתה בקשות לחסום טיסות צבאיות רוסיות. מצרים מעניקה למוסקבה גישה מכרעת למרחב האווירי שלה, ומאפשרת נתיב להובלת נשק לאוקראינה מסוריה. המצרים מקבלים סיוע כלכלי מארה"ב אך מתעלמים מבקשת ארה"ב

מצרים מצפצפת על בקשת ארה"ב לחסום מעבר מטוסים רוסיים
רוסיה וסוריה בתרגיל צבאי משותף צילום: מתוך הסרטון

מצרים התעלמה מבקשת ארה"ב לסגור את המרחב האווירי שלה לטיסות צבאיות רוסיות, כך אמרו גורמים אמריקנים ומצריים לעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל', וושינגטון רוצה לחנוק את האספקה ​​של רוסיה לקראת מתקפת נגד אוקראינית צפויה.

ארה"ב ואוקראינה שכנעו מדינות כולל טורקיה, ירדן ועיראק לנתק את הגישה לפחות לכמה מטוסים צבאיים רוסיים בשנה שעברה לאחר הפלישה לאוקראינה, מה שאילץ מטוסים רוסיים לטוס 3000 קילומטרים במעקף ארוך כדי להגיע לבסיסים אסטרטגיים בסוריה.

אבל מצרים שמקבלת סיוע צבאי אמריקאי, של כ-1.3 מיליארד דולר בשנה, אפשרה טיסות של רוסיה, והעניקה למוסקבה דרך בטוחה לסוריה, שם כוחות רוסיים עזרו לנשיא בשאר אל-אסד במלחמת אזרחים בשנים האחרונות. פקידים אמריקאים אומרים שרוסיה השתמשה בטיסות כדי להעביר נשק מסוריה לאוקראינה.

פקידים אמריקאים ומצריים אמרו לעיתון כי גורמים אמריקאים רבים ביקשו ממצרים בפברואר ומרץ לסגור את המרחב האווירי שלה בפני הצבא הרוסי, מהלך שיחסום למעשה את הגישה האווירית לסוריה. מצרים לא הגיבה לבקשה, אמרו הגורמים, וממשיכה לאפשר טיסות לרוסיה.

כשנשאל על הבקשה, דובר משרד החוץ האמריקאי אמר: "אנחנו מסרבים להגיב על שיחות דיפלומטיות פרטיות". משרד החוץ המצרי לא הגיב לבקשת תגובה.

בעוד שמדינות אחרות כמו סעודיה אפשרו לרוסיה להמשיך להשתמש במרחב האווירי שלהן, תפקידה של מצרים הוא קריטי בגלל מיקומה בנקודה אסטרטגית המקשרת בין אפריקה לאסיה. המרחב האווירי שלה גובל גם בזה של יוון, חברה בארגון האמנה הצפון-אטלנטית שחסמה טיסות רוסיות.

הצבא הרוסי הטיס מטוסים נוספים לסוריה מעל המרחב האווירי המצרי בשבועות האחרונים, על פי פקידים אמריקאים ורישומי טיסות שנבדקו על ידי ה'וול סטריט ג'ורנל'. הבסיסים הם בין המתקנים הצבאיים הקבועים היחידים של רוסיה מחוץ לברית המועצות לשעבר ומשמשים כנקודת ביניים לטיסות לאפריקה, לאיים הקריביים ומחוצה לה.

המהלכים של טורקיה, עיראק וירדן לחסום טיסות רוסיות מוסיפים כ-3000 קילומטרים לטיסה דרך הים הכספי, לאחר מכן איראן, ערב הסעודית, מצרים ולבסוף הים התיכון כדי להגיע לבסיסי צבא רוסים בסוריה. הנתיב החדש לוקח יותר משש שעות לטוס מדרום רוסיה לסוריה, לעומת פחות משעתיים בטיסות קצרות יותר.

לרוסיה יש מלאי תחמושת, רכבי חי"ר, הגנה אווירית, חלקי חילוף וכוח אדם בסוריה שיכולים להועיל במלחמה באוקראינה, כך לפי אנליסטים צבאיים.

מצרים ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד