ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עדכונים שוטפים

אחרי כניסת הפסקת האש: מטחים לדרום, צה"ל תקף | בשבת: הרוג נוסף - פלסטיני מעזה שנפגע מרסיס בעוטף

ברקע הדיווחים על הפסקת אש: הירי לעבר הדרום והמרכז נמשך  | הרמטכ"ל: "השגנו במערכה הישגים גבוהים מאוד; ממכת הפתיחה ההישגים מתעצמים" | מאז החל המבצע: כ-1,300 שיגורים, 371 מטרות הותקפו ברצועה | במהלך השבת: פלסטיני מעזה ששהה בעוטף נהרג מפגיעת רסיס

אחרי כניסת הפסקת האש: מטחים לדרום, צה"ל תקף | בשבת: הרוג נוסף - פלסטיני מעזה שנפגע מרסיס בעוטף
התקיפות בעזה צילום: עבד רחים חטיב, אטיה מוחמד / פלאש 90

הלחימה בדרום נמשכה גם במהלך השבת, ברקע הדיווחים על הפסקת האש: אזעקות נשמעו בשורה של יישובים בדרום ובעוטף עזה, הערב שוגרו רקטות גם לעבר גוש דן ואזעקות נשמעו בחולון ובראשון לציון. בתגובה, צה"ל תקף משגרי רקטות מוטמנים ומוצב צבאי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. גם אחרי שהפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 22:00, מטחים נורו לעבר עוטף עזה ושדרות, צה"ל תקף בתגובה. בשבת נרשם הרוג נוסף כתוצאה מרסיסים - פועל פלסטיני תושב הרצועה שנפגע מרסיס בעוטף עזה, אחיו נפצע באורח קשה. הערב המשיך צה"ל לתקוף מטרות נוספות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, זאת ברקע הדיווחים על הפסקת האש המסתמנת. עדכונים שוטפים בהמשך הכתבה.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים מוקדם יותר הערכת מצב מבצעית בקריה, בהשתתפות חברי פורום מטכ"ל ונציגי שירות הביטחון הכללי. במסגרת הערכת המצב, אישר הרמטכ"ל תכניות יזומות והתקפיות להמשך, במידה והירי יימשך. "השגנו במערכה הישגים גבוהים מאוד", אמר הרמטכ"ל. "ממכת הפתיחה ואילך ההישגים מתעצמים ונצברים. המשך הירי של הגא"פ מאפשר לנו להעמיק את ההישגים. אנחנו ערוכים להמשיך את הסיכולים הממוקדים ואת התקיפות באופן מדויק וגובר, כפי שעשינו בימים האחרונים. ההישגים מתאפשרים בזכות החוסן וההקפדה על הנחיות ההתגוננות על ידי תושבי מדינת ישראל בכלל, ועל ידי תושבי הדרום בפרט".

23:45 - כמעט שעתיים אחרי כניסת הפסקת האש: צה"ל תוקף בעזה

23:30 - צה"ל: זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, השיגור הנוסף נפל בשטח פתוח.

23:10 - למעלה משעה אחרי שנכנסה הפסקת האש: צבע אדום בעוטף עזה

23:05 - בעיריית שדרות מבהירים: על-אף הפסקת האש, הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף עדיין בתוקף ולכן - מחר לא יתקיימו לימודים וכלל מסגרות החינוך יישארו סגורות

22:55 - לשכת רה"מ: "ראש המל"ל הודה לנשיא מצרים על הפסקת האש. הובהר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה "שקט ייענה בשקט", ואם ישראל תותקף או תאויים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

22:50 - חמאס והג'יהאד האסלאמי הודיעו רשמית: סבב הלחימה הסתיים

22:45 - המועצות האזוריות לתושבי עוטף עזה: ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים, אך לשהות בסמוך אליהם

22:40 - המשטרה איתרה שרידי רקטה בכביש 4 סמוך לראשון לציון

22:35 - המועצה אזורית שער הנגב: אחרי בדיקה ראשונית, כתוצאה ממטחי הירי האחרונים, אותרו מספר נפילות בשטחים פתוחים בלבד. אין נזק בגוף או ברכוש.

 22:30 - בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף משגרי רקטות מוטמנים של הג'יהאד האסלאמי

22:15 - צה"ל מנחה את תושבי עוטף עזה לשהות במרחבים מוגנים

22:13 - המטחים לעוטף נמשכים, צה"ל תוקף בעזה

22:08 - הפסקת האש הופרה: צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

22:00 - הפסקת האש נכנסה לתוקף

21:59 - צה"ל תקף משגרי רקטות מוטמנים ומוצב צבאי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי 

21:55 - דקות להפסקת האש - מטחים כבדים לוטף עזה, אזעקות גם בנתיבות

21:50 - רסיס נפל בראשון לציון

21:47 - אחרי הירי למרכז: צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה

21:45 - שוב אזעקות בעוטף עזה

21:42 - הירי מתרחב: אזעקות נשמעו בחולון ובבת ים, ירי גם לעבר עוטף עזה

21:30 - הירי נמשך: אזעקות נשמעות בעוטף עזה

21:20 - חמש רקטות שנורו לעבר שדרות יורטו ע"י כיפת ברזל

21:16 - ברקע הדיווחים על הפסקת אש שתיכנס לתוקפה בשעה 22:00: אזעקות נשמעו בשדרות ובעוטף עזה

לפי נתוני צה"ל, עד  השעה 16:00, 371 מטרות הותקפו ברצועה. 1,234 שיגורים נרשמו לעבר שטח ישראל מתוכם 976 שיגורים שחצו ו-221 שיגורים כושלים. 373 רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

כלי טיס של צה"ל תקפו הערב שש מפקדות מבצעיות ששימשו פעילים של היחידה הרקטית בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. המפקדות שימשו את היחידה לתכנון ושליטה על הירי הרקטי שמכוון לעבר שטח ישראל, ומאחת מהן התנהלה לחימה במבצעים "שומר החומות" ו"עלות השחר". אחת מהמפקדות שהותקפו שימשה את האחראים על ייצור רקטות מהיחידה הרקטית, שמפקדיה עלי ע'אלי וסגנו אחמד אבו דקה סוכלו מוקדם יותר השבוע.

במהלך הלילה תקף צה"ל מפקדה מבצעית של בכיר בארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, המשמשת לתכנון ופיקוד על פעולות טרור כנגד ישראל. המפקדה שימשה את מחמד אבו אלעטא, בכיר ביחידה הרקטית של גא״פ. מדובר באותה היחידה עליה פיקד אחיו, בהא אבו עלעטא, אשר סוכל במהלך מבצע ״חגורה שחורה״. אבו אלעטא נוהג בעתות חירום לנטוש את מפקדתו ולהתמקם בבית חולים שיפא כמקום מסתור בין אוכלוסייה אזרחית, תוך שהוא ממשיך לפעול ולנסות להכווין טרור נגד מדינת ישראל.

כמו כן, במהלך הלילה כלי טיס של צה״ל תקף מפקדה מבצעית נוספת של בכיר בארגון הטרור הג׳יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, המשמשת להכוונת ירי עבר שטח מדינת ישראל. המפקדה שימשה את חאלד עזאם, פעיל בכיר בכוח הרקטי בחטיבת עזה של הגא"פ.

שבעה משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים נתקפו במהלך הלילה ברחבי הרצועה, ביניהם גם משגרים מהם זוהו שיגורים לכיוון עוטף עזה אתמול (ו'). בנוסף, כלי טיס של צה"ל תקף אתמול בערב (ו') עמדת שיגור מרגמות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בדרום רצועת עזה, מיד לאחר שזוהו ממנה שיגורים לעבר מדינת ישראל.

 

מבצע מגן וחץ עזה עוטף עזה שיגור רקטות תקיפת צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד