כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הישג לממשלה

סוכנות הדירוג S&P מותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי

סוכנות הדירוג S&P, הותירה את הדירוג של ישראל ללא שינוי, והשאירה את תחזית הדירוג יציבה, כחודש לאחר שמודי'ס הורידה את אופק דירוג האשראי של ישראל ממגמה חיובית ליציבה | נתניהו וסמוטריץ': "הבעת אמון במדיניות הכלכלית הנכונה שאנו מובילים"

סוכנות הדירוג S&P מותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי
נתניהו ולוין בישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כחודש אחרי שסכנות הדירוג מודי'ס הורידה את אופק דירוג האשראי של ישראל ממגמה חיובית ליציבה והזהירה מפני השלכות הרפורמה המשפטית, סוכנות הדירוג S&P, הותירה אמש (שישי) את הדירוג של ישראל ללא שינוי, והשאירה את תחזית הדירוג יציבה. זאת, בשונה מקרן המטבע הבינלאומית וסוכנות מודי'ס.

בדומה לדו"ח שפרסמה קרן המטבע הבינלאומית על ישראל, גם בדו"ח זה הרפורמה המשפטית מוזכרת: "מחאות ציבוריות נרחבות נגד הרפורמה המשפטית שהוצעה על ידי הקואליציה נמשכו בישראל, זאת למרות הקפאת השינויים עד להשלמת המשא ומתן בין הממשלה לאופוזיציה. תרחיש הבסיס שלנו מניח שתושג הסכמה מסוימת, שתאפשר מיתון של המתיחות הפוליטית המוגברת", נכתב בדו"ח.

עוד נכתב כי "אנו עלולים להוריד את הדירוג במידה שסיכונים פוליטיים אזוריים או מקומיים יסלימו בחדות, וישפיעו לרעה על המדדים הכלכליים, הפיסקאליים ומאזן התשלומים של ישראל".

"אנו רואים שהנוכחות בממשלה של מפלגות בעלות אג'נדות מדיניות קשוחות יותר עלולה לסבך את הדינמיקה סביב הגדה המערבית", נכתב בדו"ח בהתייחס להרכב הממשלה. "בתרחיש הבסיס שלנו, אנחנו לא צופים שהמתח הגיאופוליטי יידרדר למלחמה מלאה בעזה או בגדה המערבית, או עם איראן או סוריה. אף על פי כן, נותרו סיכונים: אם פעולות האיבה יסלימו לסכסוך רחב יותר, מספר סיכונים עלולים להיפגע בו-זמנית, כולל הצמיחה הכלכלית, מאזן התשלומים והביצועים הפיסקאליים (התקציביים)".

כלכלני הסוכנות השתכנעו משיחה שניהל עמם באחרונה ראש הממשלה בה הבטיח להם כי רפורמה תעבור רק בהסכמה רחבה: "אנו מניחים שלבסוף תושג הסכמה פוליטית רחבה, ושהצמיחה תעלה ותעמוד על ממוצע שנתי של 3.5% משנת 2024, בתמיכת ביצועים חזקים של מגזר ההייטק הישראלי המגוון". בחלק אחר נכתב: "ראש הממשלה נתניהו השהה זמנית את יישום הרפורמה בסוף חודש מרץ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסמו הודעה בתגובה לדירוג האשראי החיובי (AA-) של סוכנות הדירוג 'S&P': "הותרת הדירוג החיובי של ישראל, בתקופה כלכלית עולמית מאתגרת, היא הבעת אמון במדיניות הכלכלית הנכונה שאנו מובילים. בקרוב נעביר את תקציב המדינה בכנסת כדי להבטיח את המשך המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה ולמאבק ביוקר המחייה לטובת כל אזרחי ישראל".

דירוג אשראי מודיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד