כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי חמישה ימים

דיווח: הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד תיכנס הלילה לתוקפה

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ישראל והפלגים הפלסטינים הסכימו להפסקת אש בתיווך מצרי מהלילה ב-22:00. במקביל, גורם בג'יהאד האיסלאמי הכחיש בערוץ אל-ג'זירה וטען כי לא הושגה הסכמה על הפסקת אש

דיווח: הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד תיכנס הלילה לתוקפה
תקיפה בעזה צילום: באד

מבצע מגן וחץ: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ישראל והפלגים הפלסטינים הסכימו להפסקת אש בתיווך מצרי. לפי הדיווח, הפסקת האש תחל בשעה 22:00 הערב.

גורם ביטחוני אישר את הדיווח: הפסקת אש צפויה להתחיל "בשעות הקרובות". אין התחייבות להפסקת הסיכולים הממוקדים. שקט ייענה בשקט. היה תהליך של הבשלה אצל הג'יהאד והמצרים הצליחו להניח נוסחה שמרצה את הצדדים, אמר. 

במקביל, הדיון אצל ראש הממשלה נתניהו הסתיים לפני זמן קצר. גורם מדיני אמר: "אופטימיים שניתן להגיע להסכם הפסקת אש בשעות הקרובות".

בתוך כך, ‏הרמטכ"ל צפוי לקיים הערכת מצב ב-22:30 על הפסקת אש. פיקוד העורף ייחל בהסרת המגבלות במידה ואכן יתרשמו שהולכים להפסקת אש.

ראש המחלקה המדינית של הג'יהאד האסלאמי מוחמד אל-הינדי אמר: "יש הסכם הפסקת אש - נעמוד בו, כל עוד ישראל תעמוד בו. אנחנו מודים לצד המצרי על התיווך".

בערוץ אל ג'זירה פרסמו את הנוסח של הפסקת האש: "מצרים מכריזה על הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים החל מהשעה 22:00. על פי הנוסח: "תופסק תקיפת אזרחים, הרס בתים וייפסק "סיכול האנשים".

גורם פלסטיני אמר לסוכנות אנאדול הטורקית כי, הפסקת האש תיכנס לתוקף הלילה או מחר - אם ישראל תסכים להצעה. בנוסף, גורם בכיר בג'האד האסלאמי אמר לעיתון הפלסטיני אל-קודס: "יש הסכם הפסקת אש והוא אושר".

גם הנציגות המצרית בעזה אישרה: "הצד הפלסטיני והישראלי הסכימו להפסקת אש בתיווך מצרים, החל מהשעה 22:00 היום. ההסכם כולל הפסקת אש, עצירת פגיעה באזרחים והריסת בתים".

עם זאת, גורם בג'יהאד האיסלאמי הכחיש בערוץ אל-ג'זירה וטען כי עד עתה לא צלח המשא ומתן להפסקת אש בחסות המצרים.

בתוך כך, ערוץ אל ג'זירה דיווח מוקדם יותר כי מצרים, שמנסה לתווך בין ישראל והג'יהאד, הגישה הצעה חדשה להפסקת האש, והיא נמצאת כעת בדיונים אצל רה"מ בנימין נתניהו. בניגוד להצעות קודמות, מזכיר הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה, נוטה להסכים להצעה.

כפי שכבר דווח מוקדם יותר השבוע, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר חושבים שצריך להגיע לסיום המערכה, שכן מטרות המבצע הושגו. 

ההערכה במערכת הביטחון היא שאם הג'יהאד האסלאמי לא ייעתר להצעה המצרית, הוא ינסה להמשיך את הירי עד ליום חמישי - יום ירושלים במהלכו מתקיימת צעדת הדגלים. 

מבצע מגן וחץ הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד