ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
איש חסד שהרבה פעלים לתורה

מזכה הרבים נפטר מטיפול רפואי שהסתבך

בעיר תל אביב נפרדו ביום שישי מהרה"ג רבי אפרים כהן זצ"ל מזכה הרבים שהרבה פעלים לתורה וארגן שיעורים וחילק אוכל למשפחות. נפטר בגיל 59 לאחר טיפול רפואי שהסתבך. הלוויתו התקיימה בחצות היום ביום שישי בבית העלמין ירקון

מזכה הרבים נפטר מטיפול רפואי שהסתבך
הרה"ג רבי אפרים כהן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ביום שישי הובא למנוחות בתל אביב הרה"ג רבי אפרים כהן זצ"ל, מקים עולה של תורה, מזכה הרבים, ומפעילי ש"ס הנמרצים בתל אביב שעמד בראש מפעלי תורה וחסד ותמך באברכים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המנוח נפטר בפתאומיות בגיל 59 לאחר טיפול רפואי שהסתבך לפני כעשרה ימים.

כל ימיו שקד על התורה בכולל דורשי ה' בראשות הרה"ג הרב ישראל מושיוב בקהילה הבוכרית, היה מוכר מאד במקום מגוריו בשכונת תל כביר ובכל רחבי העיר בזכות שיעורים שהיה מוסר בשבתות ובימות החול. ניחן בכושר דיבור ובמתק שפתיים ופעל רבות לקירוב לבבות. היה רב פעלים שסייע בהקמת מוסדות תורה בדרום ת"א, והיה ממונה במשך שנים רבות על קופת העיר בת"א והסביבה.

אחת מפעילויותיו המרכזיות בכל שנה היה עושה מעמד סיום כל התורה, ש"ס בבלי, ירושלמי, משניות, רמב"ם, שולחן ערוך וזוהר ע"י מאות אברכים שהיה משלם להם מלגה מכובדת בתמורה לסיום מסכת אחת. מעמד זה שהתקיים בדרך כלל מידי שנה בחודש שבט, השתתפו בו גדולי ישראל שעודדוהו על מפעל התורה והחסד.

כמו כן, החזיק מאות אברכים מידי חודש בחודשו ובחגים היה מעניק להם תלושים חליפות ומגבעות. רק בפסח האחרון חילק לכל אברך בעיר תל אביב שלוש תבניות ביצים, מלבד התלושים וסלי המזון שהיה מחלק ביד רחבה למשפחות. 

זכה לאמון של גדולי ישראל ורבני העיר תל אביב, ובראשם הגאון זקן חברי מועצת חכמי התורה רבי משה מאיה על כל פועלו למען הרבצת תורה וזיכוי הרבים, סיוע ליתומים ואלמנות ומשפחות אברכים ומעוטי יכולת וכן קופות הצדקה וחסד עליהם הופקד. 

הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ושישה ילדים. 

ביום שישי בצהריים הוא הובא למנוחות בבית העלמין ירקון בפתח תקווה שם נטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

תל אביב הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד