כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התוכנית של מוסקבה "התפוצצה"

רוסיה ניסתה להרוס את מערכת הפטריוט האמריקאית באוקראינה

הטיל ההיפרסוני שרוסיה ירתה לעבר קייב בשבוע שעבר נועד להשמיד מערכת הגנה אווירית של פטריוט מתוצרת אמריקאית באוקראינה - אבל התוכנית של מוסקבה "התפוצצה". האוקראינים ירו מספר טילים מהפטריוט בזוויות שונות כדי ליירט את הטיל הרוסי, והדגימו כמה מהר הם הפכו מיומנים בשימוש במערכת החזקה

רוסיה ניסתה להרוס את מערכת הפטריוט האמריקאית באוקראינה
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

רוסיה ניסתה להרוס את מערכת הפטריוט האמריקאית באוקראינה - אבל התוכנית של מוסקבה "התפוצצה". הטיל ההיפרסוני שרוסיה ירתה לעבר קייב בשבוע שעבר נועד להשמיד את הפטריוט מתוצרת אמריקאית באוקראינה.

במקום זאת, הצבא האוקראיני הפיל את הטיל באמצעות מערכת פטריוט, המקרה הידוע הראשון בו נעשה שימוש מוצלח במערכת לאחר שהגיעה לאוקראינה לפני מספר שבועות, כך אמרו גורמים אמריקאים ל-CNN.

המגנים האוויריים האוקראינים ירו מספר טילים מהפטריוט בזוויות שונות כדי ליירט את הטיל הרוסי, והדגימו כמה מהר הם הפכו מיומנים בשימוש במערכת החזקה, אמר פקיד אחד ל-CNN.

גורמים רשמיים אמרו שהם מאמינים שהרוסים קלטו את האותות שנפלטו ממערכת הפטריוט, מה שאפשר להם לכוון אליה טיל. אוקראינה קיבלה עד כה לפחות שתי מערכות פטריוט, אחת מארה"ב ואחת מגרמניה, והן הוכנסו רשמית לשימוש באמצע אפריל.

למערכת טילי פטריוט מכ"ם רב עוצמה לזיהוי מטרות נכנסות לטווח ארוך, מה שהופך אותה לפלטפורמת הגנה אווירית חזקה המסוגלת ליירט טילים בליסטיים ועוד. אבל פליטת המכ"ם הנחוצה לאיתור איומים ממרחק מאפשרת לאויב לזהות את סוללת הפטריוט ולגלות את מיקומה. ובניגוד לכמה הגנות אוויריות לטווח קצר יותר שסופקו לאוקראינה והן ניידות וקשות יותר לגילוי, סוללת הפטריוט הגדולה היא מערכת נייחת, המאפשרת לרוסים להתאפס על המיקום לאורך זמן.

ישנן דרכים להסוות את האותות הללו במידה מסוימת, כך אמרו גורמים רשמיים, אבל הרוסים הצליחו כנראה להבין את מיקומו המשוער של הפטריוט המוצב מחוץ לקייב. היירוט התרחש בליל ה-4 במאי, כך אמר מיקולה אולשצ'וק, מפקד חיל האוויר האוקראיני.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בעבר כי הפטריוט יהיו יעד לגיטימי עבור הכוחות הרוסיים. מזכיר העיתונות של הפנטגון הגנרל פטריק ריידר אישר בתחילת כי האוקראינים השתמשו במערכת הפטריוט כדי ליירט את הטיל שיכול להגיע למהירויות היפרסוניות.

הנשיאפוטין אמר ב-2018 שלטיל מסוג 'קינזהל' יש את היכולת לנוע פי 10 ממהירות הקול והוא מסוגל לתמרן לאורך כל מסלול הטיסה שלו. אך טום קארקו, מנהל פרויקט ההגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים, צוות חשיבה מוושינגטון הבירה, אמר ל-Insider כי הפלת הקינזהל הרוסי הייתה "מרשימה" והוסיף "שום דבר אינו בלתי ניתן לעצירה".

 

 

 

סוללת פטריוט טיל פטריוט ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד