כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הגנה רב-שכבות

מפקדת גדוד קלע דוד: זו הסיבה לשימוש במערכת היקרה

סגן אלוף רויטל ברזני שעומדת בראש מערך גדוד קלע דוד סיפרה על היירוטים במבצע "מגן וחץ": "תמיד יש מערכת נשק שמגבה". על המערך: "מאחורי הדברים יש אנשים שמפעילים אותה"

מפקדת גדוד קלע דוד: זו הסיבה לשימוש במערכת היקרה
ניסוי שיגור כיפת ברזל צילום: צבא ארה"ב

במהלך מבצע "מגן וחץ" ביצעו במערכת הביטחון שימוש מוצלח במערכת "קלע דוד" שיירטה בהצלחה רקטה שנורתה במטח לעבר גוש דן ובהמשך להרי ירושלים.

סגן אלוף רויטל ברזני, שעומדת בראש המערך, מסבירה לטל לב רם ב'מעריב' מדוע הוחלט בירי לעבר ירושלים לעשות שימוש ב"קלע דוד" במקביל לכיפת ברזל: "כל מערכת הגנה נותנת בעצם את היתרון שלה במשימה הרחבה הזאת, להגן על כל שטח מדינת ישראל מפני האיומים. זה אירוע מאוד מורכב, וזה היופי בתפיסת הגנה האווירית, שעובדת בשכבות זה אומר שתמיד יש מערכת נשק שמגבה על מערכת נשק אחרת. ובנקודת הזמן הזאת מה שהיה נכון זה בעצם זה להוציא מיירט קלע דוד כדי להצליח, ולכן זה הופעל. מיירטי קלע דוד יקרים הרבה יותר מאלה של כיפת ברזל כאשר כל אחד עולה כמיליון דולר".

סגן אלוף ברזני מבהירה כי ברמת המפעילים בשטח השיקול היחיד הרלוונטי הוא זה המקצועי שעל פיו מקבלים החלטות להגן על תושבי ישראל. ״אני אחראית על משימה מבצעית. הדבר הראשון שעומד לנגד עיניי זה באמת הגנה על אזרחי מדינת ישראל. הלכה למעשה וגם במבצע הזה אפשר לראות את הדברים. כמפקדת בשטח, המפקדת על הכוח המפעיל והמגן אני לא מכניסה את השיקול הזה. אני עומדת אל מול משימת ההגנה. כמובן שיש אנשים, כנראה בדרגים אחרים, שלוקחים את זה בשיקולים, אבל נכון גם שהמפעילים בשטח לא יעסקו בזה. מתוך הבנה שמי שעכשיו צריך לשבת בקרון ולקבל החלטה. שניות ספורות, לא יעסוק בשיקולים אחרים ויממש את המדיניות כפי שמצפים ממנו. זה בדיוק מה שאני חושבת שמצפים ממני".

קלע דוד מבצע מגן וחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד