כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שיבח את השרים החרדים

נתניהו סיכם את המבצע: "סיכלנו את כל צמרת הג'יהאד האסלאמי"

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח ישיבת בממשלה לסיום המבצע בעזה ואמר: "שינינו את המשוואה. סיכלנו את כל צמרת הג'יהאד האסלאמי". לדבריו, "אויבי ישראל יודעים שאנחנו יכולים להגיע אליהם גם אם יתחבאו". נתניהו בירך מספר שרים בהם השר פרוש על הצלחת מתווה מירון

נתניהו סיכם את המבצע: "סיכלנו את כל צמרת הג'יהאד האסלאמי"
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה צילום: קובי גדעון, לע״מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לסיום מבצע "מגן וחץ" ואמר: "שינינו את המשוואה".

נתניהו הוסיף: "בירכתי אתמול את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ גם כן בשתי מילים - Well done. הביצוע אכן היה מושלם. בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל צמרת הג'יהאד האיסלאמי בעזה, השמדנו 17 מפקדות של הג'יהאד, חיסלנו עשרות מחבלים, פגענו במצבורי רקטות וטילים, סיכלנו חוליות נ"ט ועוד"

לדבריו, "במשך חודשים מאז הקמת הממשלה אני חוזר ואומר: מי שמנסה לפגוע בנו דמו בראשו. אויבי ישראל בעזה ולא בעזה יודעים שאנחנו נגיע בכל עת".

עוד אמר נתניהו: "אני מבקש להודות למפקדים, לחיילים ולחיילות צה״ל, לאנשי ולנשות השב״כ על הפעילות החשובה בהגנה ובהתקפה. ולכם - אזרחי ישראל, ובייחוד לתושבי העוטף, תודה על הגיבוי והעמידה האיתנה שלכם שאיפשרו לנו להצליח במבצע חשוב זה".

נתניהו הבהיר: "במהלך המבצע, כולל אתמול בלילה, עמדתי בקשר שוטף עם ראשי הרשויות בעוטף, כדי לטפל בבעיות המיגון, בעיות ברענון, בעיות נוספות. אני מבקש להודות למנכ״ל משרדי יוסי שלי, על העבודה המסורה".

בנוסף, התייחס נתניהו גם לסוגיה הכלכלית ואמר כי "בתקופה מאתגרת בכלכלה העולמית. סוכנות הדירוג S&P אישרה את דירוג האשראי הגבוה של ישראל. זאת הבעת אמון ברורה במדיניות הכלכלית. מברך את שר האוצר על הישג חשוב זה, זה לא מהשפה לחוץ".

נתניהו הוסיף: "המאמצים בחודשים האחרונים הם ראוים לציון מיוחד. אין כמו השוק שאומר את דברו. נעביר את התקציב ואת חוק ההסדרים, כדי להמשיך את המאבקים ביוקר המחייה. הסרנו רגולציה לתקן ישראלי, מה שטוב לאירופה טוב לנו".

עוד אמר נתניהו: "בשבועות הקרובים אנחנו נעביר את תקציב המדינה בכנסת ואת חוק ההסדרים שנלווה אליו, כדי להמשיך את המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה ואת המאמצים שלנו למאבק ביוקר המחייה. המאמצים הללו כוללים עידוד תחרות או מלחמה בבירוקרטיה להורדת מחירים. בשבוע שעבר ביקרתי באחד מ-50 הסניפים הראשונים של רשת השיווק הבינלאומית ״קרפור״ שנכנסה לישראל. הרשת מתכוונת לפתוח בישראל 200 סניפים, בהם ימכרו מאות מוצרים אירופים. עכשיו בזכות הסרת הרגולציה שהנהגנו, מוצרים אלה אינם צריכים לעבור את החסם הבירוקרטי המיותר של קבלת תו-תקן ישראלי. מה שטוב לאירופה - טוב לישראל.

צעדים אלה מובילים להורדת מחירים. ואני מאמין שהמתחרים הישראלים יתנו פייט בהורדת מחירים מצידם. אין ברירה אחרת, השוק גיבה את זה. זה טוב לצרכן. זה טוב לכל אזרחי ישראל", אמר.

נתניהו הוסיף: "אני רוצה לברך את שר הכלכלה ניר ברקת, על הבאת הישג חשוב זה שאנו עובדים עליו במשך שנים וממשנו אותו עכשיו.

אני מברך גם את שר הפנים משה ארבל, על הפיילוט שמתחיל היום, שבמסגרתו יוכלו כל אזרחי ישראל לחדש דרכון בארבע לשכות רשות האוכלוסין הגדולות בארץ. ובזה אנחנו מתחילים את התיקון של הכשל של השנתיים האחרונות שבהם אזרחים חיכו חודשים רק כדי לקבל תור. נכון, אני יודע שעדיין יש תורים, אבל אנחנו בדרך לפתרון. זה הישג חשוב מאוד ותיקון מתבקש".

ראש הממשלה התייחס להצלחת מתווה ל"ג בעומר ואמר: "אני מבקש להודות לשר מאיר פרוש על ההתנהלות היעילה, המקצועית והבטוחה בנושא ההילולה במירון. ברכות מאיר בשם כולנו ובשם רבים רבים בעם ישראל".

ראש הממשלה התייחס גם לתחום המדיני וסיפר כי נפגש בסוף השבוע שעבר עם ראש ממשלת קפריסין. "הסכמנו על ביסוס הדמוקרטיה במזרח התיכון, יש להסכם עם קפריסין ויוון חשיבות אנרגטית. נעביר גז בצינור הגז במתקן שיבנה בקפריסין. יזניק את מעמדה של ישראל כמעצמת אנרגיה. אנרגיה צריכה גז. זה מצטרף לצעדים כמו הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות וטיסות מעל עומאן. המאמץ להרחיב את הסכמי אברהם נמשך". 

מבצע מגן וחץ ביבי נתניהו מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד