כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתום הליך משפטי

סיפור מזעזע בירושלים: אישה ושלושת ילדיה יושלכו אל הרחוב

הינדי ר. ושלושת ילדיה שאחד מהם סובל מאוטיזם, יפונו בקרוב מהדירה בה הם מתגוררים, לרחובה של עיר • ההליך המשפטי מתקרב לסיומו, והסיכויים שלה אפסיים • בעל הדירה לא קיבל דמי שכירות כבר שלוש וחצי שנים, אבל לה אין שום אפשרות לשלם בגלל המחלה ממנה היא סובלת • כל הפרטים

סיפור מזעזע בירושלים: אישה ושלושת ילדיה יושלכו אל הרחוב
דירה עזובה. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר מאבק משפטי, במסגרתו ניסתה הינדי ר. להרוויח מעט זמן, היא עומדת להיות מושלכת אל הרחוב, והיא אפילו לא מתלוננת על בעל הדירה שנאלץ לעשות זאת. "כבר שלוש וחצי שנים שלא שילמתי לו שכר דירה", היא אומרת בצער ובכאב, "פשוט לא היה לי מאיפה לשלם. אין לי כמעט שום הכנסה".

הקליקו כדי להציל את הינדי ושלושת ילדיה>>>

ביום הנישואין ה-23 שלהם, הותיר אותה בעלה לבד, עם שלושת ילדיהם. היא עצמה סובלת ממחלת ה'פיברומיאלגיה', המכונה בעברית 'דאבת'. זאת מחלה שגורמת לכאבים עזים, והסובלים ממנה אינם יכולים לתפקד בכלל. עם זאת, בביטוח הלאומי לא מכירים בה כסיבה לנכות, ורק באחרונה הכיר הביטוח הלאומי במחלה באופן חלקי, כך שקצבת הנכות גם היא חלקית בלבד.

מבין שלושת הילדים, אחד נמצא על הרצף האוטיסטי, ואחד נוסף סובל מפוסט טראומה קשה וזקוק לטיפול מקצועי בעלויות גבוהות. המחלה ממנה סובלת הינדי עצמה מצריכה טיפולים שונים להקלה על הכאבים והמימון של קופות החולים לטיפולים הללו חלקי עד לא קיים.

כך נוצר מצב שבו היא שקעה בחובות הולכים ומצטברים, את החשמל והמים היא נאלצת לשלם כדי שלא ינתקו, את התשלומים למכולת היא נאלצת לשלם כדי שתוכל להביא מזון לביתה ולהרגיע את הרעב ממנו הם סובלים, ולשכר הדירה לא נשאר כלום. "מדי פעם אני משתדלת לשלם משהו, אבל אני חייבת שכר דירה של שלוש וחצי שנים... זה סכום עתק".

היא התביישה לבקש עזרה ולא ידעה למי לפנות, וכך החובות הלכו ותפחו והמצוקה הלכה והעמיקה.

שכנה חדשה שהגיעה להתגורר בסמוך זיהתה את המצוקה הנוראה והחלה לדובב את הינדי שפתחה בפניה את סגור ליבה וסיפרה לה על המצה עמו היא מתמודדת.

השכנה מיהרה לפנות לעזרת הרבנים והעסקנים, ואלו אכן החלו לנסות ולהתארגן לסייע לה, אבל לשם כך יש צורך בסכומי כסף לא מבוטלים, באופן מיידי, כדי שניתן יהיה לשלם את שמי השכירות ולמנוע את השלכתה של המשפחה אל הרחוב חלילה.

בגלל המצוקה הנוראה היא נאלצת לפנות בפנים גלויות ובשמה המלא, ומספרת את הסיפור שלה אל מול המצלמה כשהיא מסיימת בקריאה הנואשת: "עם ישראל, תרחמו עלי! מי שרואה את זה תעזור לי כמה שאתם יכולים, ותבורכו משמים בכל הברכות".

הקליקו כדי להציל את הינדי ושלושת ילדיה>>>

נזרקו קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד