כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משבר נוסף?

בן גביר הצביע נגד הכספים הקואליציוניים בישיבת הממשלה

במהלך ישיבת הממשלה זעם השר איתמר בן גביר על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלדבריו דאג רק למשרדים שעליהם הוא אמון ולהם העניק מיליארדי שקלים, בעוד שמשרד הנגב והגליל קיבל מעט כסף. בעקבות כך, בן גביר ושרי מפלגתו הצביעו נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים

בן גביר הצביע נגד הכספים הקואליציוניים בישיבת הממשלה
נתניהו וסמוטריץ' בישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר עוצמה יהודית הצביעו היום (ראשון) בממשלה נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים, בטענה שסמוטריץ' דאג רק למשרדים שלו ונתן להם מיליארדים בעוד משרד הנגב והגליל קיבל מעט כסף.

גורמים בקואליציה תקפו בתגובה: "בן גביר קיבל 9 מיליארד על חשבון כל השותפות הקואליציוניות והוא עוד מעז לבקש עוד? הוא מנסה עוד ועוד לסחוט. זה נגמר".

השרים מאיר פרוש ויצחק גולדקנופף מיהדות התורה נמנעו בהצבעה, אחר שטענו כי רבים מהכספים שהובטחו להם לא ניתנו בהצעה שאושרה. בכירים במפלגה האשימו: "סמוטריץ׳ חושב שהוא בעל בית יחיד בממשלה, שיישא בתוצאות".

לפיד מסית: "נתניהו מכר לחרדים ולסמוטריץ' את הכלכלה הישראלית"

שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף אמר בישיבת הממשלה: "אני מאוכזב וכועס, לקחנו את הנגב והגליל והפכנו אותו למשרד אסטרטגי, כל דיון, התקציב יורד ויורד".

וסרלאוף הוסיף: "לבצלאל קל לנהל משא ומתן עם עצמו, זה פגיעה בנגב, בגליל, נשארו רק 14% יהודים בגליל, אנחנו רוצים לייהד את הנגב והגליל אבל בלי תקציב לא נוכל לעשות את זה, זו גם הפרת הסכם של מה שהבטיחו לנו, מקווה שהתקציב לא יעבור כמו שהוא".

השר איתמר בן גביר אמר בישיבה: "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה, לא יכול להיות שאנחנו נשכח את הנגב והגליל, החלוקה צריכה להיות הוגנת, לא יכול להיות שבצלאל ייקח לעצמו שלושה מיליארד וישאיר את הנגב והגליל בלי תקציב, שר האוצר זה תפקיד חשוב, אבל אתה צריך לזכור ש-14 מנדטים שקיבלנו ביחד – בצלאל – זה מאנשים שרוצים לייהד את הנגב והגליל".

גם השר שלמה קרעי תקף: "פוגעים בגני הילדים של החינוך המיוחד של ממלכתי חרדי, אי אפשר לדבר כל היום על לימודי ליב"ה ועכשיו מקצצים דווקא מאלה שרוצים ללמוד ליבה. התקציב הזה גם לא מביא בשורה לפריפריה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום ראשון) את אישור הכספים הקואליציוניים בישיבת הממשלה ואמר: "13.5 מיליארד שקלים הממשלה הזו מחלקת לעצמה, בכספים קואליציוניים. כספים קואליציוניים תמיד היו, אבל לא שום דבר שמתקרב לזה. זה מושחת, זה חסר אחריות, זו כניעה לסחטנות חסרת בושה.

13.5 מיליארד שקל זה הכסף של הציבור היצרני בישראל. במקום להשקיע אותו בחינוך של הילדים שלנו, בהורדת יוקר המחיה הבלתי נסבל, במנועי צמיחה כלכליים, במיגון מעונות יום בעוטף עזה, הם משקיעים אותו בקניית קולות", אמר.

לדברי לפיד, "במקום לעודד הצלחה ואחריות כלכלית, הם החליטו לשדוד את הארנונה של הערים שמובילות את הכלכלה הישראלית, ולהעביר את הכסף למצביעים שלהם.

הכסף הזה ישמש רק לדבר אחד: לצ'פר את החברים של סמוטריץ' וגולדקנופף. רק אבי מעוז יקבל 285 מיליון שקל למימון הסתה".

לפיד הבהיר: "מדובר בהמשך המהפכה המשטרית באמצעים כלכליים. נתניהו מכר לחרדים ולסמוטריץ' את הכלכלה הישראלית ואת עתיד הילדים שלנו בשביל להישאר בשלטון".

עוצמה יהודית איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד