כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המשפט שטלטל את המדינה

סופית: המדינה לא תערער על זיכוי רומן זדורוב

ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין, ולאחר שורת דיונים שקיים פרקליט המדינה: "לא ניתן לבסס היתכנות משפטית ממשית להגשת ערעור על הכרעת הדין"

סופית: המדינה לא תערער על זיכוי רומן זדורוב
רומן זדורוב צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

פרקליט המדינה החליט היום (ראשון) כי לא יוגש ערעור על הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בנצרת, בעניינו של רומן זדורוב בפרשת רצח הילדה תאיר ראדה. בפרקליטות אומרים כי ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין, ולאחר שורת דיונים שקיים פרקליט המדינה עם המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ואנשיה, צוות התביעה שניהל את התיק, ופרקליטים בכירים נוספים.

בתום הדיונים התגבשה המסקנה ש"לא ניתן לבסס היתכנות משפטית ממשית להגשת ערעור על הכרעת הדין". זאת, נוכח הכלל המשפטי שלפיו ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בממצאים עובדתיים שנקבעו בערכאה נמוכה יותר, כמו גם בקביעות הנוגעות למהימנות העדים או בהחלטה להעדיף עדות מומחה מסוים על פני מומחה אחר.

דרמה במשפט רצח הילדה תאיר ראדה: רומן זדורוב זוכה - ופרץ בבכי

לפני כחודש וחצי זיכה בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה מחמת הספק את זדורוב מרצח הילדה תאיר ראדה שאותרה ללא רוח חיים בשנת 2006 בבית הספר שבו למדה בקצרין. זדורוב זוכה ברוב של שני שופטים מתוך שלושה שסברו כי זדורוב הוא אינו הרוצח. עם הכרעת הדין פרץ זדורוב בבכי.

לפני כשנתיים החליט בית המשפט העליון בצעד דרמטי, לקיים משפט חוזר לרומן זדורוב, אחרי שישב 15 שנה בכלא. ראש הרכב השופטים, השופט אשר קולה, קבע בהחלטתו כי "ממצאי הזירה לא תאמו להודאת הנאשם. לא מדובר בסדיסט, מניפולטור מתוחכם ונתון להתקפות זעם בלתי נשלטות המסוגל לרצוח ילדה קטנה".

גופתה של תאיר ראדה, ילדה בת 13 וחצי, נמצאה בתא בבית ספר בעיר בו למדה בשנת 2006, ועל גופה סימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר. זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ושחזר את המעשה לפני מצלמות המשטרה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו. 

ב-14 בספטמבר 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונדון למאסר עולם. זדורוב ערער על הרשעתו, ובית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לדיון בשתי חוות דעת חדשות של עדים מומחים מטעם הסנגוריה. בית המשפט המחוזי, שדן בחוות הדעת ביום 24 בפברואר 2014, ביקר אותן ופסק כי זדורוב אשם ברצח.‏ במהלך אחד הערעורים, הציגה ההגנה חוות דעת של מומחה, לפיה טביעת דם שנמצאה בתא שירותים ושאינה שייכת לזדורוב, היא עקבה של אדם שעשוי להיות הרוצח. בעקבות זאת, הורה השופט חנן מלצר על עריכת משפט חוזר לזדורוב, וזדורוב שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. המשפט החוזר נפתח בספטמבר 2021 וב-30 במרץ 2023 זוכה זדורוב בדעת רוב.

 

 

 

 

רומן זדורוב תאיר ראדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד