כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יורד מהפסים

מנכ"ל הרכבת שלגלג על חרדים פורש מתפקידו

מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר הודיע כי בכוונתו לסיים את תפקידו בעוד כמה חודשים | הרקע הינו ככל הנראה יחסיו העכורים עם שרת התחבורה | מייקסנר התפרסם לאחר שלגלג על חרדים שלא נשמעים להנחיות הבטיחות

מנכ"ל הרכבת שלגלג על חרדים פורש מתפקידו
רכבת צילום: דוברות רכבת ישראל

מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל (מיכה) מייקסנר הודיע היום כי הוא מתכוון לסיים את תפקידו בעוד כמה חודשים. הוא מסיים קדנציה בת ארבע שנים בהן הוא הזניק קדימה את פרויקט חשמול המסילות, חתם על הסכם שסיים את סכסוך העבודה מול ועד העובדים וסגר הסכם הפעלה ותוכנית חומש לרכבת. אז ששרת התחבורה רגב מינתה לתפקיד היו"ר את משה שמעוני לפני כשנתיים נעשו ניסיונות מתמשכים להדיחו.

אנשי משרד האוצר, רשות החברות ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנגדו לעזיבתו של מייקסנר, אך בסופו של דבר גם הוא הבין כי זמנו בחברה קצוב, וכי עדיף לו לעזוב לפני שיודח. כעת, שמעוני יוביל את המהלך לאיתור מחליף למייקסנר, וניסיון העבר מלמד כי סביר להניח שאנשי שרת התחבורה יהיו מעורבים בהליך מאחורי הקלעים.

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, בישר היום כי בכוונתו לפרוש מתפקידו כמנכ"ל הרכבת בעוד מספר חודשים. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' התנגד בתחילה לעזיבה של מייקסנר, אך לבסוף השלים עם כוונתו של המנכ"ל. העזיבה באה על רקע יחסים סוערים שהיו לו עם שרת התחבורה מירי רגב, בשלם היא ניסתה מספר פעמים להדיחו מתפקידו.

לפני כחודש כינסה שרת התחבורה ישיבה מיוחדת, שנערכה באופן בהול, כדי לקיים הצבעה על פיטוריו אך לבסוף הישיבה לא התקיימה בשל התנגדות מספר חברים לצעד והוא נותר בתפקידו.

מייקסנר. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90.

מייקסנר התפרסם בשנה שעברה לאחר שהוקלט אומר בשיחה סגורה, שנערכה כחודשיים לאחר הלוויתו ההמונית של רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, במהלכה מאות אלפי בני אדם הגיעו ברכבות לבני ברק, התגאה המנכ"ל מייקסנר, כי עובדות הרכבת הסתובבו על הרציפים כדי למנוע מהקהל הרב שהגיע להלווית הרב חיים קנייבסקי להתקרב למסילות.

כזכור, בשיחה שקיים מנכ"ל הרכבת מייקסנר עם עובדים בכירים בחברה הוא שיתף את הנוכחים בשיטה שבה נקטו כדי לשלוט בקהל הנוסעים החרדי ברובו. "מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף? מהמסילות?" שאל מייקסנר בהקלטות שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", ומיד השיב בלגלוג: "הכריזה, נכון? זה לא עובד, אתה יכול לכרוז עד מחרתיים". וכאן חושף המנכ"ל את השיטה המכוערת: "אבל שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור, ותאמינו לי, כולם עמדו ככה".

לאחר מכן פרסם התנצלות "הדברים שנאמרו על ידי לא היו צריכים להיאמר. טעיתי צר לי על כך ואני מתנצל. איני מחפש הסברים ותירוצים. זה כמובן לא משקף את אישיותי ואמונותיי ובוודאי לא את השירות והכבוד שאני מקפיד לתת לכל אדם בכל תפקידיי ובוודאי ברכבת", מסר מייקסנר.

עוד מסר המנכ"ל "אבדוק את עצמי פנימה איך יצאה תקלה כזו תחת ידי ואתקן להבא. אני באופן אישי נכחתי בכל משך אירוע הלוויה בתחנת בני ברק על מנת ולוודא כי כלל הנוסעים יקבלו את השירות המיטבי ויחזרו לביתם בשלום".

במכתב ששלח לכלל עובדי ועובדות הרכבת כתב כי "בימים האחרונים החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל רכבת ישראל ובכוונתי לסיים את הכהונה בחודשים הקרובים. לפני כארבע שנים מוניתי למנכ"ל רכבת ישראל. היו אלו ארבע שנים רצופות באתגרים עצומים ואירועים בטיחותיים וביטחוניים בהם רכבת ישראל נטלה חלק מרכזי כמו משבר הקורונה ואירועי שומר החומות.

עוד הוסיף "השלמנו בשנה האחרונה הסכם קיבוצי עליו טרחנו בשנים האחרונות ואשר אמור לספק גם תמורות וגם שקט להתנהלות הארגון, וסיכמנו עם גורמי הממשלה הסכם הפעלה וסובסידיה שיתמוך בהתפתחות ובצמיחת החברה בשנים הקרובות תוך שמירה על איתנות פיננסית ויכולת לתת שירות מיטבי לציבור. כל זה לצד קידום פרויקט החשמול כפרויקט הדגל של רכבת ישראל וקיצורו בשש שנים".

מיכאל מייקסנר רכבת ישראל השרה מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד